svar Malta 18

2014-01-26 // 14:08:00 // malta Q & A // Kommentarer (3)
» elin
vad hette dina ledare? känner igen
                                                             Rasmus, Anastasia
» Anonym
Vad var det för mat ungefär? :)

» Svar: På hotellet fanns det alltid massa olika att välja på både till frukost och middag. Till frukost fanns det alltid massa bröd, flingor, yoghurtar, rostbröd, tårta (hehe), juice, oboy, frukt osv. Mina kompiar köpte nutella och tog med ner varje dag till frukosten och det var inge som blev sur :) Till middag vet jag inte riktigt vad det var ibland, "typiska" maltesiska rätter skulle jag tro men det fanns ALLTID pommes, schnitzel, pasta, frukt (och tårta, hehe).
» malta
hej ska nog till Malta till sommaren och har lite frågor
vad behöver man inte ha med sig? ( är expert på att ha med för mycket)
vad måste man ha med sig tycker du?
kan du inte skriva ett inlägg om det bästa/ sämsta med Sts resan till Malta? :)

» Svar: Har gjort en packlista HÄR, hade med mig för mycket kläder, använde nog 2/3 av allt jag hade med men shoppade ju för 6500:- där nere så hann inte använda allt helt enkelt. 
Penna och block till skolan är väldigt bra att ha med sig! Annars typ en toffs eller 2 till håret kanske? JO, min rumskompis hade med en sådan där som man stoppar in i uttaget så man får fler uttag (grenuttag) och det var väldigt smart när alla skulle ladda mobilerna samtidigt! :)
» fridakarin
Hur gjorde du med rakningen av ben, armhåla och kanske bikinlinjen är du var på Malta? :)

» Svar: Hade epilerat i princip hela mig så hade ingen hårväxt de första två veckorna men rakade allt varje dag ändå för jag hatar stubb mest av allt. :)
» Frida
Hejhej:) Jag undrar vad man har på sig i skolan, det blir väll jättevarmt om man ska ha t.ex långärmade tröjor? Vad föreslår du att man ska ha på sig?
Och sen undrar jag om splash fun, är det något man måste köpa till, kostnad, eller ingår det?:)

» Svar: När man ska till Malta säger att alla man måste ha långbyxor och långärmat eftersom de är katoliker, men vi hade shorts och linnen och det gick bra! Det enda är att dom inte gillar om man visar underkläderna/badkläderna. Så "trosshorts" och genomskinliga linnen var ingen hitt. 
Splash & fun är något man måste köpa till väl på Malta, det kostade ca 27€ :)
» Elsa
Hej:) Jag undrar om hur det var på partyna? Träffade man mycket folk och vad gjorde man?;)

» Svar: Vi var på numero uno ("party") två gånger i veckan, på onsdagar var det bara STS-elever och då var det även alltid ett tema, vi hade foamparty (skumparty) och black & white dvs att alla skulle ha svartvita kläder på sig. På lördagar var det massa andra språkresebolag där så ja man träffade folk. Vi stod mest på dansgolvet och körde Malta-dansen i flera timmar tills vi skulle hem. Fanns ju folk som haffade också ;)
Sofia
1. Hur mycke fickpengar hade du om du tar bort shopping summan liksom?
2. Tyckte du att suncrest var bra eller hade du hellre viljat bo på ramla?
3. Hur var kvällsaktiviteterna?
4. Är det något du hade önskat att du packat med dig dit eller något du önskade att du inte tog med?
5. Är det värt att ta med systemkamera eller ska man strunta i det?
6. Pratar ledarna bara engelska eller kan man prata svenska med dom?
7. Var hotell rummen små eller lagom?
8. Var det någon som simmade med delfiner? Hört att man kan göra det på splash and fun.
9. När man åkte iväg till stränder och sånt fanns det någon toa där då?
Tacksam för svar!

Svar: 
1. Oj, fick ju 100:- om dagen till mat, resten hade jag till shopping men ca 2000:- (utan shoppingpengarna)
2. Tänkt ganska mycket på det här faktskt. Hade nog helst velat bo på suncrest just för att annars hade jag inte träffat mina fina vänner som jag fortfarande har kontakten med! Sedan var vi inte så mycket på hotellet eftersom vi kunde gå ner på stan, det kunde ju inte dom på Ramla, dom var ju "fast" på sitt hotell men det kanske var lite fräshare, har inte varit där...
3. Dom var väl kul, vissa var lite jobbiga och vi ville helst stanna hemma eller springa ner. Men majoriteten var kul!
4. Jag önskar att jag inte hade packat med en bok och långbyxor. Kom aldrig till användning. Skulle nog ha packat mer trosor eftersom jag gav bort flera par..
5. Jag hade både systemkarera och en liten HD-kamera och använde mest den lilla för att den var smidigare, men visst använde jag systemem också, så ta med den!
6. Det bror helt på ledarna, våra pratade mest svenska medan andra pratade bara engelska.
7. Rummen var ganska lagom, vi hängde ju ca 10 pers i dom på kvällarna och det gick fint!
8. Ja det var ganska många som gjorde det, ångrar lite att jag inte gjorde det.
9. På de flesta fanns det toaletter och mat, på vissa fanns det inte men då sa ledarna till innan så man fick kissa på skolan innan man åkte :)
Har några till att svara på, ska göra det så snart som möjligt men har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) där jag svarar direkt eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! jag fundrar på att åka till Malta i sommar men har några frågor. Kände du att det var lätt att komma in i gänget? var det många från norden men framförallt från sverige? förstår att du åkte international... längtade du hem någon gång eller tänkte man inte alls på det?? :)

2014-02-01 @ 15:04:20
Postat av: juli

Hej! såna aktiviteter som man kunde välja till ångrar du att du valde dom eller att du inte valde till något? var du till secilien eller vet någon som var där? ( tänckte i fall det är värt att välja till det eller inte) :)

2014-02-01 @ 15:20:45
Postat av: Frida

Lärde man sig engelska när man var på Malta? Eller var kurserna dåliga? :)

2014-02-10 @ 07:29:50

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0