malta - packlista & tips!

2013-04-07 // 16:15:00 // malta // Kommentarer (4)
» Tänk på vilken temperatur ni har på air conditionen när ni ska sova, många hade för svalt i rummet under nätterna (jag bland annat) och det blev ISKALLT på morgonen och 60% blev sjuka...
» Glöm inte pennvässade om du tar med blyertspennor!
» Det är inte som att va på charter med familjen, du behöver ingen bok att läsa på stranden. Jag hade med en men öppnade den inte ens. tar bara plats i resväskan...
» Istället för att ta med 1kg shampoo+balsam+tvål, ta med pyttelite och köp där nere som du sedan slänger när du ska hem. (Det är inte alls dyrt!)
Snälla ha översikt för min kratt-handstil, man glömmer bort hur man använder penna (och skriver) när man bara använder det på matten...
Har lagt ner mig jättemycket på den här packlistan, (för min egna har jag slängt för länge sedan) gjort den färgglad och allt, så hoppas att ni uppskattar det!
Självklart BEHÖVER ni inte ta med tex. smycken eller en keps, men det här var vad jag hade med mig.
Rutorna är för att bocka i när man packat.
Har ni frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Annie

Börja läsa din blogg igår och tror jag läste igenom allt om Malta, haha sjukt bra blogg du har som skriver så mycket om det, känner mig sjukt mycket mer beredd nu än jag gjorde innan! TACK!

Svar: Åh gud så glad jag blir när du skriver så! Hoppas du får en bäst resa! :)
louise johansson

2013-04-07 @ 17:46:49
Postat av: frida

tack så jättemycket för packlistan! så man står alltså för penna, sudd och collegeblock själv? trodde man fick det i skolan :)

2013-04-07 @ 18:50:31
Postat av: Amanda

Hej, jättebra blogg! Jag ska själv till Malta på språkresa i sommar och har 2 frågor som jag hoppas att du vill svara på :)

1. Var det någon press på hur man såg ut och så? Jag har väldigt dåligt självförtroende över min kropp och där antar jag att man mest har bikini på sig. Var det liksom något man tänkte på?

2. Förekom det mycket kärlek mellan "eleverna"? ;)

2013-04-14 @ 14:51:02
Postat av: fridakarin

Hur många handdukar hade du med dig?
Jag vet att du bodde på mer "hotell likanande" men jag ska bo i värdsfamilj. Så borde jag ta med mig en dusch-handduk och en badhanduk?
Hur gjorde du med borttagningsmedel för smink, eller använde du bara vatten och tvål? :)
Och vad är memberchipcard? :)
Är det ditt bankkort?
Hur mycket kontanter tog du med dig? :)

2013-07-03 @ 10:42:47
URL: http://fridakarin.devote.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0