2/7 , 3/7 , 4/7

2012-08-22 // 22:25:47 // malta // Kommentarer (0)
Måndag 2/7 : Det första vi gjorde på måndagen var att äta frukost och sedan gick vi tillbaka till rummen och taggade första dagen i skolan, lite nervös var man ju.
Runt 11 mitt i värmebörjan (47 grader i skuggan!!) kom bussen till skolan. När vi kom fram samlades vi i en stor sal med roliga stolar och skolans rektor, Partick, hade genomgång om hur provet kommer att gå till och lärarna presenterade sig. 
Sedan fick vi följa efter en lärare till ett klassrum och göra provet, som var ganska enkelt (tycker jag). (Det var kryssfrogor på provet)
Våran tillfälligt lärare blandade proven så man fick rätta varandras. 
Sedan gick vi tillbaka till "maltsalen"där man kunde köpa lunch, mest godis, ghips och onyttigheter men det fanns baugetter man kunde köpa. 
Efter 20min började Patrick ropa upp ett namn i taget så fick man gå iväg till en lärare, ta en ryggsäck och sedan gå till sitt framtida klassrum. 
Våran lärade som hette Antonia sa att vi var en av de avancerade klasserna, vi fick böcker och presenterade oss och körde en lek sedan var skolan slut för dagen. 
Efter skolan åkte vi till en strand som hette Golden Bay där solade och badade vi i några timmar innan vi åkte tillbaka till hotellet. Påväg hem från stranden fick Eve en stor sticka i foten så hon fick åka till sjukhus och kunde inte vara med på kvällens aktivitet (Poolparty!). 
Vi åt kvällsmat och åkta iväg på poolparty med alldeless för höga förväntningar!
Det var verkligen inte allssom vi hade trott, men det gjorde inget. Vi gjorde det kul! Vi dansade lite innan vi hittade en fotboll och gick till fotbollsplanen som låg brevid poolen. 
Så började vi spela fotboll; jag, lisa, lina, vicci, jessica, alexandra. Och efter ett tag kom våra norska grannar (boysen) och joinade oss, då blev det killarna mot tjejerna och vi spelade tills i alla fall jag var helt jävla sjöblöt så jag fick köpa vatten och hälla över mig. Men det hjälpte inte så jag drog med mig Lisa och Vicci och bada i poolen en stund.
Efter poolpartyt så duschade jag snabbt innan jag smög upp till rum 223 där vi hade efterfest och efter ett tag kom Jens, Nils och Ludvig och knackade på, då spelade vi kort och körde "Jag har aldrig" till klockan blev 2 då kände jag mig tvungen att dra mig tillbaka. Låg dock vaken och pratade med Hanna och Jessica tills 3 innan jag somnade. 
 Golden bay - där kunde man köra parasailing (som på sista bilden) och massa andra vatttenaktiviteter.
Den otroligt snygga väskan vi fick i skolan. Mycket snyggare med lite autigrafer och liknande på! Obs, har mer namn nu än efter första dagen då denna bild togs.
Poolen på poolpartyt, inte speciellt stor. Men den gick att bada i ^^ 
Viktoria på poolpartyt innan vi drog igång allt!
Fotbolls spel, man ser mycket, I know, men jag gillar inte att ha blixt på..

Tisdag 3/7: 
Frukost, somna om, skola (ni kan det här nu!) 
Efter skolan åkte vi till hotellet och då gick jag och tjejerna till McDonalds.
Satt där med gratis wifi och chillade ett tag, sedan gick vi tillbaka till hotellet och åt och hade "möte" med hela gruppen. Vi fick skäll för att "några" hade inte varit på sina rum vid 12 kvällen innan.Och sedan gick vi igenom reglerna igen. Sedan gick vi upp till rummet och möblerade om så det blev mycket mysigare och jag och Hanna gick och köpte "myssaker" som vi skulle ha på våran tjejkväll bara vi på rummet.
Efter det gick jag upp till 223 och satt med Vicci och Lisa på ballkongen och skrattade år gud vem vet och gud vem vet hur länge! Och så kom vi på smeknamn åt våra kära grannar( de norska boysen) så vi skulle kunna prata om dom på ballkongen och annars utan att de fattade. Jag vet inte om jag ska ta upp smeknamnen, vi vet dom och killarna fick så småningom veta dom.. 
Efter det gick vi runt på hotellet och slutade upp på taket (Obs, förbjudet område, hehe) dock gick jag, lisa, lina och vicci ner ganska snabbt och tappade bort Jessia och Eve.
Vid 10 på kvällen kunde de som ville gå med Rasmus (ledaren) och bada i havet. Så de flesta svenskarna nattbadade ett tag. Sedan gick jag och Jessica (som var hittad nu) och la oss.
McD och Vicci någonstans i vårat skrattanfall på ballkongen.
Vi tvättade för första gången också, gick ju sådär, vi hade inte riktigt fattat att man behövde tvättmedel så kläderna luktade värre av kloret i vattnet efter tvätten än innan, haha!
Jessica, Hanna (bakom Alexandra) och Alexandra. När vi har flyttat ihop alla sängar. Mysmys!
Nattdopp. (sista bilden är Nils )

Onsdag 4/7:
 Dagen blrjade som vanligt med frukost, somna om, skolan och efter skolan åkte vi till en strand Gadira Costa och det var där vi träffade killarna ifrån paradise hotel (ni kan läsa om det häär)
Efter stranden åkte vi till hotellet och åt och duchade och klädde oss inför Numero Uno foam party! 
Vi åkte dit och visste inte riktigt vad ett "foam party" var mer än att det skulle va skum där. 
Vi dansade tills skummaskinerna kom igång, då åkte kläderna av (alla hade badkläder under såklart.) och vi blev dränkta i skum. I alla fall om man stod mitt på dansgolvet, som vi nu gjorde. Tappade bort alla mina tjejer förutom Vicci så vi stod och höll hårt i varandra medans vi dansade med norskarna och halkade/ramlade runt på dansgolvet. 
Vi tog även gruppbilder på Numero Uno och klassfoto i skolan. 
Sedan åkte vi tillbaka till hotellet genomblöta och överlyckliga, jag sprang och bytta om till torra kläder och gick sedan upp till rum 223 där jag satte mig med Vicci på ballkongen och planerade våran lediga eftermiddag följande dag. Sedan ropade norskarna över oss så hela rum 223 och jag gick över till dom där vi hängde ett tag, spelade kort (president på norska), pratade, myste och skrattade som aldrig förr! 
Runt 1 sa vi hejdå och gick och la oss.
Klassfotot! (L -R Back: Antonia (läraren), Frederico (Italien), Hanna (Norge), Paul (Norge), Katriina (Finland), Frida (sverige), Jens (Norge), Jessica (Sverige), Veera (Finland), Filip (Sverige), L - R FRONT: Marianne (Norge), Nina (Norge), Emma (Danmark) , Lina (Sverige), Lisa (Sverige), Moi Louise (Sverige)
Åkte förbi världens gulligaste by påväg till hotellet efter stranden.
Inträdeskortet till Numero Uno, utan det kom man inte in!
FOAM PARTY! Helt galet kul! Tänk er att stå precis där skummer sprutar. Man fick skum i ögonen, halsen (för att man skrek), näsan, öronen, överallt. Gah ta-mig-tillbaka!
(Skumbilderna är Amalias och Hannas)
Först min göteborgsgrupp, och sedan alla svenskar som åkte 29-30/6
/LOUISE

OBS! FRÅN OCH MED NU SVARAR JAG PÅ ALLA FRÅGOR OM MALTA I MIN NYA KATEGORI MALTA Q & A!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0