tips mot torr hårbotten

2014-10-27 // 10:12:25 // tips // Kommentarer (0)
I slutet av sommaren började jag fälla ca 100% mer hår än vad jag brukar göra till och med min frisör sa att hon såg att jag hade tappat massa hår på vissa ställen. Det dök upp flertal sår i hårbotten, det kliade konstant och jag mådde jättedåligt över att jag tappade så mycket hår. Min frisör sa att ungefär var 4:e år hamnar man i en så kallad "fällperiod" och då tappar man mer hår än vanligt. Hon frågade också om jag var stressad men det kändes konstigt och fel eftersom jag precis hade haft sommarlov och skolan inte dagit igång på riktigt än.
 
Efter några dagar på google kom jag fram till att jag borde prova att behandla min hårbotten som förmodligen var torr. Har nu haft shampoo och en gel mot torr hårbotten i en månad och mitt hår känns som ett helt nytt hår. Har fortfarande några små sår i hårbotten från att ha kliat så mycket men jag tappar mycket mindre hår och det kliar nästan inte alls längre. Gelen är superbra för den sjunker in i hårbotten och håret blir inte alls fett utav den så man kan ösa på flera gånger om dagen när man känner att det kliar.
 
Vet att torr hårbotten drabbar många nu när det börjar bli kallare och vintern är på väg men man kanske inte tänker på att man har torr hårbotten. Tipsar verkligen om apotekets egna shampoo och gel mot torr hårbotten! 
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0