att utmana sig själv och prova på nya saker

2014-10-22 // 08:45:03 // life of louise // Kommentarer (0)
Har känt mig så otroligt kreativ och motiverad till att prova massa nya saker de senaste veckorna. (Tack gode gud för att jag fick praktik) En annan anledning kan vara att jag dagligen sitter och stirrar på alla mina teckningar jag gjorde till mamma när jag var liten som hon har på väggen här på praktiken. Vad superkreativ som liten och satt och pysslade hela dagarna och gjorde "konst" av både det ena och det andra.
 
På den senaste tiden har jag kännt mig så tråkig, jag är inte bra på något förutom att jag skriver supersnabbt på en dator typ. Såg en bild på twitter på en blomma och började med att måla av den. Bestämde mig för att utmana mig själv och prova på något nytt; att måla freehand. Är långt ifrån bra på det, men tycker det är väldigt roligt att få sitta en liten stund varje morgon med min kopp kaffe och morna till mig med en bra lista i lurarna och en penna i handen.
 
Från att inte ha kunnat måla en cirkel till det här känns otroligt bra. Det känns som att jag åstakommit något bra för varje bild jag blir klar med och jag känner mig stolt över mig själv. Så ett tips till alla med svajig självkänsla, prova på något nytt! Även om det inte blir bra första gången så har du provat något helt nytt, du har utmanat dig själv och klarat det. Du är bäst.
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0