SVAR MALTA 19

2014-11-09 // 19:40:28 // malta Q & A // Kommentarer (1)
» N
1. Hur var festerna som STS anordnade? 
2. Finns det möjligheter att dra in på någon lokal club i området vid Suncrest, eller i staden? 
3. Hur långt var det till staden? Fick man åka in dit själva också? 
4. Hur var de andra gästerna på hotellet? Är det barnfamiljshotell eller typ ungdomligt hotell? 
5. Träffade man många Malteser utanför skolan? Hur är de? :) 
Kram!

Svar:
1. Första kvällen dom vi var på "fest" tyckte nog alla att det var svinkul! Ibland var det olika teman så som skumparty vilket var så kul! Men efter 5 fester i samma stuk var det klart att man tröttnade lite.
2. Om ni bor på suncrest så ja! Vet folk som drog ut varje kväll.
3. Från suncrest tog det ca 2 min att gå till "stan" men det tog kanske 5 att gå till centrum av stan. Ja vi fick gå dit själva :)
4. När vi var där tänkte vi inte alls på de andra gästerna, vi åt i en egen matsal och bodde på egna våningar så man märkte dom inte ens. Men tror det var mest äldre, persionärer.
5. Gud jag minns verkligen inte. Alltså ja det var väl klart att man gjorde det när man shoppade och på stränderna och så. De är väldigt snälla och så fort man sa att man var svensk sjöng de flesta Euphoria eftersom den precis vunnit eurovision :)

» Sofia
Hej! Vet inte om du fortfarande uppdaterar om Malta elr något alls, men tycker du att det är viktigt att ha med en kompis? När jag tänkt att åka är jag 15 år, jag funderar på att åka själv, går det lika bra tror du??

Svar: Jodå! Men det blir allt mer sällan eftersom jag inte får så mågna frågor längre :(
När jag åkte vad jag väldigt osäker i mig själv och Jessica var den som fick beställa mat åt mig typ så jag var glad att jag hade henne! Väl på Malta växte jag väldigt mycket som person och jag tror att om jag hade åkt igen hade jag gjort det själv! (No offence Jessica♥) 
Jag tror det kommer gå superbra för dig!!

» Linnéa
ingår resan till peters pool eller åkte ni dit själva?

Svar: Den ingick! :)
» lisa
hej, jag har en fråga om malta. jo om är 14 när man åker så behandlar folk en som en barnunge ftersom man är ungre ön de flesta där eller bryr sig folk inte om åldern? Och vilket är bäst värdfamilj eller hotel?

Svar: Jag har ingen personlig åsikt om värdfamilj men de som vad vet bott där har varit nöjda. Men samtidigt får man en helt annan frihet om man bor på hotell.
Jag brydde mig inte allt som ålden på folk när jag var på malta, var personen i fråga rolig att hänga med hängde jag med den! :) 
» Ellen
Har en liten fråga om malta. När fick du dina inloggningsuppgifter till Mypage?

Svar: 30 april kom dom till mig på mail! :)
» Aksel
1. När du var på din språkresa i Malta hur var det med alkoholen då?
2. Drack du och dina vänner någon gång eller struntade ni i det?
3. Var det lätt att få tag på dricka?
4. Hur gamal var du när du åkte?
5. Var ledarna stränga när det gällde tiderna man skulle gå och lägga sig?
6. Hur många fick man plats i ett rum?

Svar:
1. Gick på fest i ett av rummen första kvällen :p
2. I Mitt "gäng" bestämde vi oss för att inte dricka under de två första veckorna eftersom vi inte visste hur seriösa de var med att skicka hem folk. Den sista veckan drack vi två dagar för då kände vi att vi kunde släppa loss typ, haha.
3. Japp :)
4. Jag var 16 år
5. Berodde helt på vilken ledare det var! Vissa gick bara och lyssnade efter ljud och andra gick och knackade på varenda rum för att se att alla var hemma. 
6. Det fanns 4 sängar i varje rum men vi bodde antingen 4 eller 3 i ett rum.
» Anonym
När du var i Malta var du brunett då?
Isåfall hållde färgen? Eller försvann det mycket?

Svar: Jajamen jag var brunett då! Det var faktiskt första gången på flera år som jag hade min egna hårfärg så den höll sig bra, förutom att den blektes lite i solen :)
Får inte så jättemånga frågor längre, därför det tar lite tid innan jag svarar, men har ni fler frågor är det bara att fråga!
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) där jag svarar direkt eller maila mig på louisej.johansson@gmail.com  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Nelly

Hej! Jag ska till Malta i sommar och har en fråga.
Är man tvungen att vara med på exempel beachvolleyboll och sånt?
Du har förresten en jättebra blogg!

2014-12-22 @ 16:59:16

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0