recension - brun utan sol

2014-01-09 // 10:25:48 // tips // Kommentarer (0)
Det här är de BUSar jag hunnit med under mina perioder. Började med BUS i 8an och körde ungefär 6 månader innan jag blev solariumtorsk. Solade solarium + BUS vintern 2012 och nu kör jag enbart BUS för det blir billigare i längden. Vill inte ens börja räkna på hur mycket jag lagt på solarium de senaste åren, mardröm. 
Rangordnar dessa från sämst till bäst!
 
Innan jag börjar så vill jag bara berätta att jag vet att känner mig äcklig som blek, trivs verkligen inte och mår 10 000 gånger bättre med lite färg på kroppen och det är därför jag har solat i så många år.
På sommaren får jag en ganska mörkbrun färg och det är ungefär samma nyans som jag vill ha på min fejk-bränna. Jag upplever att många BUSar blir ett lager orange över min bleka kropp och då känner jag mig lika blek som utan. No me gusta.
 
ACO 2,5/5- Både ACO och Åhléns är ganska lika i resultatet, orange. Den här blev extremt fläckig (om jag minns rätt från 8 an..) Kommer ihåg att jag smörjde in mig var 3:e dag, dagen efter jag smörjt in mig vågade jag inte visa armarna för att de var så orangea. Dag 2 vågade jag visa armarna för då hade jag duschat bort lite och dag 3 var de lika bleka som innan. Så fortsatte det tills den tog slut, kände mig aldrig brun och fräsh utan mest illamående över färgen. 
Åhléns 3/5- Luktar h-e-m-s-k-t! Man märker direkt vem som använder den här när man möter någon på stan. Färgen är mer åt der brunare hållet än ACOs vilket är bra. Håller ca 3 dagar vilker är mindre bra då den tar slut jättefort. Om jag inte minns fel är den brun i färgen (inte haft den sedan 8an) och det gör det ganska lätt att se vart man smörjt in sig. Den blir ganska fläckig, och man blir bara mer fläckig när man skrubbar i duschen. Den får 3 enbart för att färgen är helt ok.
 
ACO bodylotion 3/5- Kommer inte ens ihåg när jag har använt den här, men det är väl bra? Vet att den stått hemma halvtom ett bra tag innan jag slängde ut den. Skulle ha kommit ihåg om jag tyckte om den eller inte. Skulle tro att den är ganska lik Dove's bodylotion (som jag inte förstår hur folk kan köpa, hej apelsiner!) man får en lätt nyans brun bränna efter varje omgång. 
 
Hawaiian tropic 4/5- Fin färg, brun, inte mörkbrun men inte heller orange utan mer pepparkaka. Lätt att applicera, inga fläckar, luktar inte BUS utan något annat som är svårt att sätta fingret på. Håller hyfsat länge ca 5 dagar men ta två gånger i veckan så blir det bra! Skulle fått 5/5 om den inte täppte igen huden, fått massa pormaskar och det tycker jag inte om. 
 
L'oreal sublime bronze 5/5- Nämde det tidigare men den här är helt otrolig!! Luktar nomnom, är lätt i konsistensen, lätt att smörja in. Om man upplever att den tar tid att torka in har man tagit för mycket :p Lätt färgad vilket gör det enkelt att se vart man smörjt. Kan användas både i ansiktet och på kroppen, plus i kanten för det! Den här ger den färgen jag letat efter i flera år, mörkbrun. Läste på en annan blogg att det ser ut som man varit på en 2 veckors charter efter första appliceringen, precis så jag upplever det! Håller ganska länge, jag smörjer 2 gånger i veckan och tycker inte att jag blir något blekare alls i princip. Obs, det finns en liknande sublime bronze men den är glittrig så kom ihåg den med rosa cirkel på!
 
Det här är dom jag hummit med eller vågat prova rent ut sagt, inom rimlig budet bör tilläggas. Skulle vilja prova Hawaiian tropics spray, st tropez och bareMinerals innan jag bestämmer mig för vilken jag vill köra med. Tycker dock att spray verkar läskigt, kan man ha det i ansiktet? Blir det inte ränder? So many questions, so little answears. Vill inte heller lägga +300:- på en BUS som tar slut efter en månad, då solar jag hellre solarium!
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0