bäst / sämst med min språkresa

2014-01-14 // 19:29:14 // malta // Kommentarer (5)
Fick en kommentar med lite frågor om Malta (som jag kommer svara på i ett matla q+a inlägg) samt frågan "kan du inte skriva ett inlägg om det bästa/ sämsta med Sts resan till Malta? :)" Så det är vad jag kommer göra nu!
 
Det bästa med min språkresa till Malta var nog...
 
Människorna jag träffade, träffade dom skönaste människorna i sverige på Malta. Träffade min bästa kompis gamla kompis (de va kompisar innan hon flyttade hit) så det var kul! Träffade världens bästa gäng med tjejer som jag fortfarande har kontakt med och som förhoppningsvis kommer till lilla Karlstad och hälsar på nu på fredag! Hade så sjukt kul med precis alla, har dock inte kontakt med alla längre, det finns en som jag önskar att jag hade behållt kontakten med och det är Filip min classmate. 
 
Vädret och landet, hur man kan inte älska 40 grader varje dag utan regn? Mega fina ständer (förutom paradise bay), bra shopping, god mat på restaurangerna osv!
  
Aktiviterna, man hade inte tråkigt en enda sekund.
  
Våra ledare, tro vi fick dom bästa som finns på STS. När en i min grupp blev drågad på krogen så blev hon inte hemskickad utan de var bara oroliga och ville att det skulle "gå över". Sedan så sov ju jag över hos mina kompisar nästan varje natt och det fick man ju inte. Dom sa när vi satt på flygplatsen hem att de visste att vi hade brutit mot massa regler men samtidigt så ville de att vi skulle få leva livet och ha en så bra språkresa som möjligt. Åhh saknar mina ledare!
  
Det sämsta var nog...
Väl där nere så var det mycket som vi inte tyckte var bra, vi tyckte att vi hade för lite fritid, för långa dagar i skolan (3 timmar, hahha) för varmt, för dålig ac på vissa bussar, äcklig mat på hotellet. Men man blir ju lite gnällig när det är varmt... 
Längtar tills mina brudar kommer hit på fredag!
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: elin

vad hette dina ledare? känner igen

2014-01-15 @ 20:54:46
Postat av: Anonym

Vad var det för mat ungefär? :)

2014-01-15 @ 22:08:39
Postat av: Frida

Hejhej:) Jag undrar vad man har på sig i skolan, det blir väll jättevarmt om man ska ha t.ex långärmade tröjor? Vad föreslår du att man ska ha på sig?

Och sen undrar jag om splash fun, är det något man måste köpa till, kostnad, eller ingår det?:)

2014-01-24 @ 09:50:13
Postat av: Elsa

Hej:) Jag undrar om hur det var på partyna? Träffade man mycket folk och vad gjorde man?;)

2014-01-24 @ 20:01:36
Postat av: Zamzam

1.Fick ni hänga i andras hotell rum på kvällarna?
2. Hur mycktet kosta det total(Resa,fickpengar,mat,lunch,aktiviteter osv.)
3. Var folk judgy,lixsom har inte den perfekta kroppen
4. Varför valde du Suncrest? Var det nära allt
5. Är 00 och tycker du det är rimligt att åka,hur gammla e de flesta
6. Spara du ihop eller betala dina föräldrar allt,om du spara har du tips hur jag kan spara?
7. Fanns det snygga killar ;)
8. Hur var ledarna?
9. Det dåligaste med resan//Zamzam har ingen blogg tyvärr :/

2014-02-27 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0