svar malta 19

2014-02-23 // 13:33:00 // life of louise // Kommentarer (0)
» Frida
Lärde man sig engelska när man var på Malta? Eller var kurserna dåliga? :)

» Svar: Jag lärde mig inte så mycket då jag alltid haft MVG/A i engelska utan de va mest repetition av fonetisk skrift och så fick vi lära oss massa uttryck typ "smart som en uggla". Men tror att många andra lärde sig :)
» juli
Hej! såna aktiviteter som man kunde välja till ångrar du att du valde dom eller att du inte valde till något? var du till secilien eller vet någon som var där? ( tänckte i fall det är värt att välja till det eller inte) :)

» Svar: Jag köpte bara till en aktivitet (spirit of Malta) och ångrar att jag inte köpte till splash and fun (vattenlandet). Nej jag åkte inte till Secilien men min rumskompis gjorde det du hittar hennes blogg HÄR :)
» Frida
Hej! jag fundrar på att åka till Malta i sommar men har några frågor. Kände du att det var lätt att komma in i gänget? var det många från norden men framförallt från sverige? förstår att du åkte international... längtade du hem någon gång eller tänkte man inte alls på det?? :)

» Svar: Första dagen kommer jag ihåg att jag trodde alla skulle bli best friends forever typ men så va det inte utav det var andra dagen när jag, Jessica, Alexandra och Evelina åt lunch på en restaurang som vi klicka med Eve och hängde med hennes rumskompisar (Lisa, Lina och Viktoria) resten av resan. Är så glad att vi hängde med dom, världens underbaraste tjejer! 
Yes jag åkte international :) 
Min mamma är fortfarade lite sur på mig för att jag bara ringde 3 gånger på 3 veckor, 2 gånger den första dagen på Malta, en gång den andra veckan. Jag hade inte tid att längta hem, hade så mycket annat roligt att göra under dagarna. Så nej jag längtade inte alls hem. :)
» Matilda
Hej Louise! Jag och en kompis ska åka till Malta i Juni och jag trodde från början att det var det bästa alternativet att bo i en värdfamilj men nu efter att jag har läst din blogg (som är väldigt bra) så börjar jag att tveka... Nu undrar jag om det är bäst att man bor på hotell eller i en värdfamilj? Vad tror du är roligast?

» Svar: Hej vilken svår fråga! Jag har ingen erfarenhet av att bo i värdfamilj eftersom jag bodde på hotell. Det jag hört är bra saker förutom att vissa familjer åt lite konstig mat (på hotell fanns det flera alternativ varje kväll) Man kanske kommer närmare de man bor ihop med i värdfamiljen än ALLA på hotellet men samtidigt träffar man fler på hotellet så det är helt upp till dig hur du och in kompis vill bo :)
» Anna
1. Hur många sängar finns det i rummen?
2. Är det ledarna som väljer vilka man sover med?
3. Är jag för gamal om jag är 17 när jag åker?
4. Har läst på din blogg att du är sugen på att åka igen, varför gör du inte det? :)

» Svar:
1. 4 i varje rum!
2. Ja de sätter ihop listorna på vilka man sover med på STS huvudkontor men man kan välja en kompis när man bokar resan så det är 100% säkert att man hamnar i samma rum. Man kan även välja att bo som enda svensk.
3. Nej inte alls! Vet flera som va 17 när de åkt till Malta!
4. Jag och Jessica pratade på det men vi kom fram till att det inte skulle bli samma sak utan de de umgicks med sist och vi skulle ha för höga förväntningar på allt eftersom det blev så bra första gången :)
» Anonym
När du var i Malta var du brunett då?
Isåfall hållde färgen? Eller försvann det mycket?

» Svar: Ja jag var brunett, hade min riktigt hårfärg till typ 90% så det enda som hände var väl att jag fick lite ljusare färg på grund av att jag var i solen konstant i 3 veckor :)
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0