filmtips!

2014-12-31 // 12:00:00 // tips // Kommentarer (0)
Är det något jag är bra på är det film. Speciellt "tjejfilmer" dvs när en hunk, vanligtvis Channing Tatum eller Zac Efron blir kär i en tjej på ett eller annat sätt, med en plottwist. 
 
About Time
About time är en romantiskt komedi, men kärnan är inte vilka som ska få varandra och sedan levde de lyckliga i alla sina dagar. Den handlar lika mycket om förhållandet mellan far och son och om att försöka se det märkligt i varje dag. 
Jag tycker den här filmen är väldigt bra just eftersom den inte bara handlar om att hvudkaraktärerna ska  bli kär i varandra. Dessutom är den rolig och utspelar sig i mitt älskade england med bra skådespelare, både gamla och nya ansikten. 
 
The Breakfast Club
Fem ungdomar möst en lödag i skolan då alla av någon anledning fått kvarsittning. Med fem olika bakgrunder och fem olika liv är det mycket som krävs för att bryta barriärerna mellan "coola" och "töntar". När dörren till bibloteket går sönder och timmarna går inser de att de kanske inte är så olika trots allt. 
Underbar film! En utav the brat packs kändaste filmer från 80-talet. Man måste ha ganska speciell filmsmak för att förstå hur genialisk den verkligen är, vet många (host, Joel) som tycker den är långtråkig. Ännu en gång, underbar.
 
500 days of summer
En film om att hitta kärleken, plottwisten är att det kanske inte är så lätt att behålla kärleken som man tror. Många fina stunder om kärlek men också ett bevis på att den man tror är "the one" kanske inte är det och att livet går vidare, vere sig man vill det eller ej. Bandning mellan hjärta och smärta på ett fint sätt. En film som man i regel måste se mer än en gång i rad för att förstå. Dock fantastiskt fin.
 

Tycker ni att jag ska göra fler inlägg där jag tipsar saker, allt mellan serier, böcker och recept?
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0