frågestund - Malta/språkresor

2014-04-14 // 08:04:28 // malta // Kommentarer (15)
Förra året hade jag en frågastund om Malta/språkresor som blev väldigt omtyckt så nu tänkte jag köra på en ny!
Alla som har något de undrar om Malta eller språkresor i almänhet är välkomna att fråga på!
De frågor som jag fått på andra inlägg kommer också att komma med! 
Sprid till alla ni känner som ska på språkresa och fråga på! Frågorna behöver självklart inte att vara om Malta utan kan vara te.x. om det var läskigt att flyga själv.
Kör i några veckor så att så många som möjligt hinner ställa sina frågor :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Cornelia

Bodde du på hotell? Isåfall hur var maten där? :)

2014-04-14 @ 11:20:10
URL: http://Cwick.blogg.se
Postat av: jill

hur varmt är det där?
om an är blyg blir man lätt utanför då?
om man är lite större blir man retad då? eller är do flesta snälla i mot än ändå. (mår sjukt dåligt över det och är rädd för att bli retad över min kropp)
:)

2014-04-14 @ 21:04:02
Postat av: Julia

Ska på språkresa i sommar och har lite frågor :-)

- Tog det lång tid innan man blev komipisar? Vågade man prata med folk direkt? Var det någon som tog insiativet eller bara snackade alla? (Jag kan vara ganska blyg bland nya personer)
- Nu vet jag inte om du bodde i värdfamilj, men hur är det med tvättmöjligheter? Blir ganska jobbigt att ta med nya kläder för tre veckor :/
- Hur mycket pengar går på mat?
- Hängde man mycket med personer från andra länder, eller bara med svenskar?
- Har man mycket tid att "bara hänga" eller använder man fritiden att vara med kompisar? Märklig fråga, det jag egentligen vill få fram var om det är någon idé att ta med tex. Böcker. Eller om det bara tar onödigplats och att man inte ha tid att läsa?

/ Julia

2014-04-18 @ 08:22:13
Postat av: Anna

*Var man tvungen att ha på sig Tshirts i skolan?
*Hur gamla var de flesta?
*Någonting som du tycker att man måste göra när man väl är där?
*Ungefär hur många tröjor/shorts tycker du att man behöver ha med sig (är där i 3 veckor!) vill inte ta med mig alldeles för mycket/lite.

Ska bara säga det att denna bloggen har faktiskt hjälpt en hel del inför min malta resa! :)

2014-04-21 @ 19:04:48
Postat av: anna

-fanns det hårfön på alla hotellrum??
-va det några regler någonstans som du tycker att man behöver veta?

2014-04-22 @ 01:21:55
Postat av: Anonym

hur stor rese väska hade du med dig? tyckte du at den var nog stor eller hade du vila haft en annan storlek?

nu kommer en konstig fråga kanske men fanns det toaletter på stränderna?

tack på förhand och jätte bra blogg föresten :)

2014-04-23 @ 18:38:45
Postat av: sofia

var du till Sicilien eller vet du någon som var där? har beställt resa dit men vet inte om jag blir själv, var det många som var dt när du åkte?
:)

2014-04-25 @ 21:42:13
Postat av: Tiina

Bodde du på Suncrest på Malta? Isåfall hur var hotellet? Och maten? Fanns det mycket nyttig mat eller bara onyttigt?

Hur var det när man åkte iväg på utflykter med maten? Stannade man vid en kiosk så fick man köpa typ godis som mellanmål? (jag tränar väldigt mycket och vill inte äta vad som helst)..

Var fanns det Wifi? (läste tidigare på din blogg att det inte fanns gratis wifi på hotellet)

Ungefär hur varmt var det? :)

Var det muntliga redovisningar på lektionerna? Alltså inför hela klassen.

Kram :)

2014-04-28 @ 10:46:23
Postat av: Tiina

Hur var frukostbuffén? Ungefär vad fanns? :)

2014-04-28 @ 10:47:30
Postat av: Anonym

Är det mycket typ killar som följer efter svenska tjejer? asså känner man sig otrygg?

2014-04-29 @ 22:28:15
Postat av: Frida

Hur var det med alkohol? Var det många som drack och blev dom hemskickade? Får man inte dricka även om man är över 16?

2014-05-03 @ 15:24:27
Postat av: MARISSA

hej hurdan var shoppingen i malta alltså jag skall till st paulsbay o undrar om det finns liksom pågå bra märken <3

2014-05-10 @ 09:12:35
Postat av: Anonym

Badade du med delfiner? Om du gjorde Det var det Roligt. Om du inte gjorde det hade Du viljat gjort det?

Om du hade gjort om resan hade du valt. Samma hotell eller hade du valt det andra?;-)

2014-05-11 @ 16:50:54
Postat av: Frida

Fick man ha korta shorts i skolan? Står någonstans att man inte ska ha korta shorts, stämmer det..?

2014-05-11 @ 21:10:02
Postat av: Anonym

När svarar du? Bara 35 dagar kvar innan jag åker :)

2014-05-16 @ 16:07:32

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0