svar malta 16

2013-09-15 // 21:10:00 // malta Q & A // Kommentarer (0)
»Olivia 
Hej! Tack för att du svara på alla frågor om språkresor, har tre till dock.
Var man tvungen att gå på discot? Är inte så glad i att dansa.
Och var det äckliga killar där typ italienarna och så?
Och var alla som var där typ smarta och så dana som ville lära sig?

»Svar: Ja man var tvungen att gå på discona, om man inte var sjuk såklart! Dansa gjorde vi inte så mycket, man står mest och fistpumpar.
Klart det fanns italienare/spanjorer som kom och torrjuckade på en, men det var bara att säga till dom!
Nej, alla var inte sådana som ville lära sig, vissa satt och sov hela dagarna i skolan :)
»Milla
Hej! 
Jag ska åka till Malta nästa år, men jag är osäker på om jag ska åka med en vän eller inte, blir man utanför om man åker själv? 
Är det mycket grupperingar? 
Skulle du rekommendera att åka med en vän? 
Kramis

»Svar: Nej, ingen i min grupp som åkte ensam blev utanför. De som åker själva "drog sig" till varandra typ, fast samtidigt umgicks alla med alla :)
Skulle inte säga att det var grupperingar, men man hade ju några som man umgicks med mer än andra!
Jag åkte ju med en av mina vänner och jag tyckde att det är ortoligt kul att få uppelva allt med henne. Sedan var det ganska skönt att ha henne ibland till exempel på flygplatsen dit när vi inte kände någon annan :)
Men jag tror att jag hade vuxit mer som person om jag hade åkt själv genom att behöva lära känna folk själv och så.

»Elin
Hej så sjukt fin blogg du har!
Jo nästa år funderar jag och en kompis att åka på språkresa till Malta och bo på suncrest. Då har vi precis gått ut 8:an, är 15 år.
Tycker du att vi ska vänta ett år eller fanns det många 15 åringar där med?

»Svar: Hej och tack! :)
Det är ganska många som har gått ut 8an som åker! Tycker definitift att ni ska åka :)

»fridakarin
Hur många handdukar hade du med dig?
Jag vet att du bodde på mer "hotell likanande" men jag ska bo i värdsfamilj. Så borde jag ta med mig en dusch-handduk och en badhanduk?
Hur gjorde du med borttagningsmedel för smink, eller använde du bara vatten och tvål? :)
Och vad är memberchipcard? :)
Är det ditt bankkort?
Hur mycket kontanter tog du med dig? :)

»Svar: Jag hade 1 handduk då jag bodde på hotell och fick handdukar där. Men som du säger kanske du ska ta med två om du ska bo i värdfamilj :)
Jag köpte nivea wipes, (osäker på namnet) våtservetter som man torkar bort sminket med, men sminkade mig inte så mycket där nere, bara om vi skulle på disco typ.
Memberchipcard är ett medlemskort man får när man åker med STS, så om man visar det i affärer ska man i regel få lite rabatt :)
Hade med mig ca 2000:- kontant och sedan hade jag 4000:- på mitt bankkort.
»Elina
Hej! Jag har funderat på Malta nästa sommar och jag undrar, fanns det ett gym på hotellet du bodde på? Det fanns med de på beskrivningen på STS hemsida, även så stod de att det fanns WIFI, är det också sant?

»Svar: Gymmet var inte PÅ hotellet, men det fanns ett på andra sidan vägen dit vi fick gå :)
Vi fick betala för WIFI't på hotellet, MEN på pizzerian brevid har de gratis wifi, så de som hade ballkonger mot pizzerian hade wifi på sina rum!
»Hulda Morath
Ska man skippa att ta med en mjukisdress?
Ska man ta med sig leggins/tights?
Bör man ta med sig "finkläder"?
Hur många var det som förlorade sitt baggage?
Måste man ha adapter på hotellet också?
Är det nödvändigt att ta med sig en dator?
Hur blir man bloggare för STS eller hur man nu ska förklara, alltså så att de länkar än på deras hemsida?
Och sist, är det jätte onödigt att ta med sig ett par klackar? 

»Svar: Jag skippa mjukisdressen, det är värmeböja där i juni/juli/augusti!
Jag hade inte med mig varken leggings eller tights, tror det är för varmt för det också :)
Lite finkläder kan man ta med, man går ju ändå på disco 2 gånger i veckan.
Det var ganska många som blev av med baggaget, men de fick det nästa dag. En tjej blev dock av med allt och behövde köpa ALLT nytt på Malta..
Ja! Adapter behövs på hotellet och nej datorer finns på hotellet, annars kan man väl göra i pincip allt på en mobil som på en dator :)
Jag maildade sts och frågade om dom kunde länka mig då jag tänkte blogga om Malta, och så svarade en tjej att hon kände igen mig från ett STS-möte och att hon skulle lägga upp länken på direkten :)
Nej! Jag körde mest på converse och flipflopp, men det är för att jag är så lång, om jag var kortare skulle jag absolut haft med mig klackar :)
Jag vet att jag har svarat på några frågor i era bloggar (till er som kommenterat) men jag svarar här också ifall det är någon som undrar samma sak!
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0