tips - sluta småäta!

2013-05-22 // 21:11:12 // tips // Kommentarer (1)
Ett av mina största problem med att äta nyttigt och bra är att jag ofta springer och småäter på allt jag hittar (ofta godis), och det är inte för att jag är hungrig utan för att jag har tråkigt. 
Mina fyra bästa tips för att undervika småäta är; 

» Tugga tuggummi - Det har ni säkert läst förut men när suget efter något mat kommer brukar jag ta ett tuggummi och tugga på en timme eller två tills smaken försvinner, om det fortfarande är långt till mat brukar jag ta ett till.
 

» Drick saft - Ännu vanligare än att jag tar ett tuggummi är att jag fyller en vattenflaska med saft och går runt med hemma och dricker ur. Efter en flaska med saft brukar jag bli så mätt att jag inte orkar småäta. Det kan hända att jag går runt med min flaska hela dagar och får i mig 4 flaskor under en dag. Det negativa med den här metoden är ju då att man blir ganska kissnödig efter ett tag.
 

» Vindruvor - Om du gillar vindruvor köp hem en ask, tvätta alla druvor och lägg dom i en skål/ett fat i köket. När jag går mina småätar-varv i köket brukar jag vilja ha något snabbt helst bara att stoppa in i munnen och gå tillbaka till det jag gjorde. Om det då ligget ett fat med vindruvor framme tar jag helldre dom än att ställa mig och göra en smörgås eller börja hälla upp flingor. 
 

» Ta en powerwalk - om man småäter är det ofta för att man har tråkigt, ta en timmes promenad med bra musik och bränn lite kalorier istället för att gå runt hemma och äta massa som du ändå kommer att må dåligt över när du går och lägger dig.
Mina favorit tuggummin (Extra strong menthol) och saftsorter, lemon lime är ♥

Det här är vad jag brukar göra istället för att småäta, har ni provat allt det här? I så fall vad tycker ni, fungerar något bättre än de andra? Eller har ni något annat ni brukar göra? Let me know!
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Malin

Har testat lite av det men är för svag :(
Åkte ni som bodde i Qawra in till Mellieha också?

2013-05-23 @ 08:45:46

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0