svar malta 14

2013-05-29 // 18:47:35 // malta Q & A // Kommentarer (0)
»Sofia
Hade du med dig systemkamera till malta? var det jobbigt? var la man den när man skulle bada och så? och på hotellet, värdefack? jag vill ju ha fina bilder men är rädd att kameran blir stulen eller går sönder.

»Svar: Jag hade med både min systemkamera och en liten kompakt HD-kamera (lika bra som min system) och systemen fick för det mesta ligga kvar på rummet, (som inte hade något värdefack) när man skulle bada var det till 100% alltid någon som inte badade så man bad helt enkelt någon att hålla koll på våra väskor. 
»fridakarin
Vilka aktiviteter tycker du man ska lägga till när man är på Malta? :)

»Svar: Spirit of Malta och Splash & fun park! :)
»Malin
Åkte ni som bodde i Qawra in till Mellieha också?

»Svar: Mellieha är den lilla bya med alla söta husen va? I så fall åkte vi förbi den och fick ta massa kort på den men vi åkte aldrig in i staden :)

»Malin
Älskar att du svarar så fort!
1. Hur dags gick ni upp på morgnarna?
2. Fick ni gå och strosa runt i stan när ni ville på fritiden?
3. Vad hade du velat ändra?
4. Kan du länka bloggar till andra som var med dig på resan?

»Svar: 1. De första två veckorna började vi skolan 11.00 så vi sov så länge vi kunde, problemet var att frukosten stängde 09.00 så ofta gick vi upp 08.40 åt och gick och sov igen. Sista veckan började vi skolan 08.00 så då gick vi upp tidigare.
2. Ja :)
3. Inget alls! (#yolo) ELLER JO! Önskar att jag hade sett soluppgången från hotelltaket (Obs, hotelltaket är förbjudet område)
4. Det här är bloggarna till några som har länkat dom på fb/instagram!
http://www.nattstad.se/hannaostling <- Hanna min rumskompis
http://linafemling.devote.se/ <- Lina
»ssss
efter skolan har man väl lite fritid innan någon aktivitet? får man lämna hotellet då eller hur är det? Får man gå som man vill så länge man är i tid till aktiviteter och skolan?

»Svar: Inte alltid, oftast åkte vi till en strand direkt efter skolan.
»Anonym
hej!
jag undrar lite över malta!
Jag ska dit i sommar och har tänkt lite på skolan.
Skolorna är ju katolska, och i ABC-boken står det ju att man måste täcka axlar och inte ha för korta shorts.
1. Hur var det i din skolan?
2. Brydde sig lärarna och ledarna om den regeln?
3. Hur korta short är tilllåtna?
tack:)

»Svar: 1. Vi fick ha på oss var vi ville FÖRUTOM bikini, om man hade bikini skulle man ha en tröja över.
2. Lärarna hade kortade shorts än vad vi hade...
3. kort-korta :)
»fridakarin
Hej! Jag har en fråga om Malta.
Nu börjar jag få mer information och jag räknar bara ner för dagen att åka. Men hur strikt är det man måste klä sig i skolan? För det skrivis ju på Maltas hemsida och annat att man inte få ha korta shorts och sånt. Hur mycket så var det? :) 
Kram kram!

»Svar: Som jag skrev nyss är det inte alls strikt, vissa lärade hade mindre kläder än vad vi hade :) Fast å andra sidan kanske det är olika på olika skolor!
Anonym
Du verkar ha gjort så himla mycket kul!! tex parasailing, fiskspa, splash n fun osv!
Var det mycket tack vare att du bodde så centralt med Suncrest som du hade mycket möjligheter? De på Ramla Bay kunde till exempel inte gå på fiskspa tex och inte gå ut och strosa på stan när de ville eftersom det tog lång tid till och med med buss. Så tror du att det hjälpte mycket med att ha Suncrest eller var det bara smådetaljer?
Jag hade så mycket tankar om hur jag ville ha det innnan, men din resa verkar ha blivit så hilma lyckad så jag är redo att ändra det mesta för att få ut lika mycket som du!

Svar: Ja jag tror att det var mycket tack vare att jag bode så centralt som jag kunde göra så mycket kul på fritiden! Ramla bay kunde också göra allting såklart men på sina schema-lagda turer till stan istället på fritiden.
Gulligaste kommentaren-priset går till dig i alla fall! ♥ 
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
Jag älskar att ni kommenterar så mycket, men snälla jag har gjort 14 inlägg med svar om Malta LÄS DOM innan ni kommenterar, vissa frågor har jag svarat på flera flera gånger. Dessutom har jag haft en frågastund där jag svarade på över 60 frågor! 
Puss! /LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0