svar malta 13

2013-05-22 // 10:53:59 // malta Q & A // Kommentarer (1)
»ida 
love your blog <3 
1. vad var de tre absolut bästa sakerna med din språkresa? 
2. har din statstik stigit mycket pga att den är på sts hemsida? (vill veta eftersom då vet man att många ska dit :D) 
3. ångrade du något du gjorde där? 
4. hade du kunna åka igen? 
5. umgicks alla med alla oavsett vad eller det blev grupper fort? 

hoppas du vill svara på dessa frågor, kram <3


»Svar:

1. Folket jag träffade, parasailingen och alla sena kvällar/nätter på ballkongerna med norskarna och mina tjejer!

2. Jag vet inte faktiskt, jag har några "stammisar" som kommenterar ganska ofta om malta (ser era ip adresser you know) men kanske har fått 10-20 fler dagliga läsare sedan i februari när jag började skriva malta q+a inlägg.

3. Nej, borde kanske ångra vissa saker men det gör jag inte #yolo

4. ABSOLUT! Tror inte ni förstår vad sugen jag blir när ni kommenterar att ni ska åka! Det enda som hindrar mig från att åka är att det inte kommer att vara samma folk som åker.

5. Alla kunde umgås med alla såklart men det blev grupper ganska fort, fast det var typ 6-8 pers i varje "grupp". :)


»<3
Var det kul att åka med Internationell eller hade du hellre velat ha Classic i efterhand (svara helt ärligt, vad var för- och nackdelarna)?

»Svar: Jag är 100% nöjd med att jag valde internationell. Fördelarna med internationell är att man träffar och blir kompis med folk från andra länder på ett annat sätt än om man bara umgås på hotellet. Ser inga neckdelar med internationell!
»frida
i den senaste frågestunden skrev du att man inte skulle ta med sig schampoo och balsam för det bara tar plats och man kan köpa det där nere. Är det likadant gällande saker som tandkräm, rakgel, hårspray osv? :)

»Svar: Tandkräm och rakgel kan man väl kanske ta med sig hemifrån (vet inte hur utbudet var på Malta) och hårspray har de på apoteket någon gata bakom suncrest!
»Malin
Varför valde du Suncrest istället för Ramla Bay? :) Gjorde de samma saker på det andra hotellet och gick ni på samma skola? Det är ju ändå ett ganska stort avstånd mellan er.

»Svar: För att det låg mer centralt! Vi gick på samma skola fast olika tider, de gick på morgonen och vi mitt på dagen! Aktiviteterna vet jag faktiskt inte, men skulle tro att de hade samma, vi va på numero uno samtidigt varje gång i alla fall!
»Olivia 
Hej! Först vill jag säga att jag älskar din blogg! Och du inspirerar mig faktiskt med träning! Sen har jag några frågor!
Jag ska till Malta på språkresa med sts nästa sommar och jag har läst igenom din blogg tusentals gånger så om du vet att du har bilder du inte visat får du jättejättejättegärna visa dem! :D
1. Var kunde man åka parasailing (såg att du gjort det)? Hur mycket kostade det? Fick man tid till det eller fick man ta intiativ själv?
2. Kan du inte börja lägga upp kläder + inspo mer? :)
3. Hur lång är du och hur mycket väger du?

»Svar: 
1. Vi åkte på stranden Golden Bay! Enda stranden där de erbjöd parasailing som vi såg.
2. Jodå, kan försöka i alla fall :)
3. 171cm lång och väger nog runt 60kg, har ju inte vägt mig på över ett år :)
»Sofia
Några frågor:
1.Vet du hur mycket parasalling och banana boat kostar?
2.Behövde man beställa eller tänka på något speciellt innan man gjorde parasalling?
3.Var kunde man göra det?
4.Hur var Suncrest strand? var det stenstrand? va vattnet fint?
5.vet du ifall det fanns värdefack på sucrest hotell? i så fall hur stora? får en dator plats?

»Svar:
1. Vi fick "student rabatt" för att vi visade våra memberchip cards för parasailing killen och för 1 person kostar det 50€, 2 för 45€/person och 3 för 40€/person. Bananaboat vet jag inte men inte mer än 10€ per person skulle jag tro.
2. Vi gick till killen som höll i parasailingen och kollade lite priser och sedan slängde vi upp pengarna på bordet och 10 minuter sedare satt vi färdig-selade på en bananaboat och väntade på att få flyga. Så det var ingen kö liksom. 
3. Golden Bay!
4. De va en klippa typ mot havet och det låg massa sjöborrar på botten (inte bra) och man fick inte bada där utan att en ledare var med. Vattnet var gööööörfint överallt, turkost!
5. Kommer inte ihåg, inte på rummen i alla fall men i receptionen fanns nog. 
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Malin

Älskar att du svarar så fort!
Hur dags gick ni upp på morgnarna?
Fick ni gå och strosa runt i stan när ni ville på fritiden?
Vad hade du velat ändra?
Kan du länka bloggar till andra som var med dig på resan?

2013-05-22 @ 11:30:34

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0