svar malta 9

2013-03-03 // 12:09:00 // malta Q & A // Kommentarer (7)
» när du säger att det förekom alkohol, menar du att dom gick på nattklubbar och drack eller att dom köpte alkohol? Finns det risk att ledarna söker igenom rummet och väskorna om de misstänker att man köpt alkohol?

» Både, några gick på nattklubbar och andra köpte och gömde på hotellrummet. Det finns risk att ledarna letar igenom rummen om de misständer något, även om de inte gör det. I mitt rum hade det innan bott några ryssar som hade gömt massor i taket, ledarna hade hittat deras gömma och de fick åka hem. 
»ii 
var du nöjd med hotellet eller du tror Ramla bay var bättre?
var det fräscht?
vad fick dig att välja Suncrest? :)

» Jag var jättenöjd med hotellet, sängarna var sköna och maten var bra (när man hade vant sig, hehe) ,personalen var trevlig och det låg bra vid havet men ändå nära centrum.
Jag vet inte om ramla bay hade varit bättre, det kanske var "finare/fräschare" fast det låg mitt ute i ingenstans och så spenderade man inte speicellt mycket tid på hotellet egentligen. 
Jag valde det för att mamma ringe till STS och frågade vilket som låg mest centralt då jag ville shoppa mycket och sedan så hade de en stor pool, 0m till havet, vattenrutchbana och gratis wifi (fast de hade inte gratis wifi).

»Adam
Hej, när du åkte till Malta. Hu gjorde du med mobilen? Fick ni somkort av STS? Eller fixade du det själv? :)

»Jag kommer inte ihåg om man beställde att man ville ha maltesiska simkort eller som man köpte det på plats, men jag vet att våran ledare delade ut simkort till de som skulle ha på flygplatsen. Jag hade inget/köpte inget då det var lika dyrt att ringa/smsa hem till Sverige det blev bara billigare inom Malta. :)
»Frida
Hej Louise! Vet du om någon tränade på Malta? Tränade du något? För jag undrar om man har tid med det eller som det blir för varmt att träna?

»Hej! 
Jag vet några som var ute och gick några morgonar men inte mer än så. Jag och mina kompisar brukade köra vattengympa (som hotellet erbjöd) och lite övningar i sängarna på kvällen typ situps. Ibland fick jag och en kompis för oss att springa upp för alla trappor, från lobbyn till 7:e våningen. Så jag skulle säga att träningskläder är onödligt att ta med. Det finns dock ett gym 20m från hotellet men jag vet aldrig där så kan inte säga om det var bra eller inte :)
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
Förresten, jag funderar på att göra mer inlägg om Malta fast inte om vad vi gjorde utan ett inlägg om hotellet, ett om shopping, skolan osv låter det bra? I så fall vad vill ni att jag sa berätta om?
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Me

skulle vara jättekul och bra då jag ska till Malta i sommar, så lite tips osv skulle verkligen uppskattas!
Shopping, skolan och kanske en Packlista med det bästa/nödvändigaste:)

2013-03-03 @ 12:36:53
Postat av: Anonym

btw, går alla på samma skola?

2013-03-03 @ 12:37:40
Postat av: frida

Berätta gärna lite mer om utflykterna och aktiviteterna :) Anordnade dem sånt varje dag?
Ungefär hur mycket fritid hade man, och vad gjorde de flesta då?
Delas man upp i grupper om vilka man ska sova med direkt när man kommer dit, och får man själv välja vilka man vill dela rum med? :)

2013-03-03 @ 12:43:15
Postat av: frida

skriv lite om maten också! :) tog det lång tid att vänja sig vid den? när man inte går i skolan, äter man på hotellet då eller får man gå ut på någon restaurang?

2013-03-03 @ 12:45:31
Postat av: ida

ja, berätta gärna om aktiviteterna.
och hur shoppingen var :)
bokade förra helgen, så nervös.... <3

2013-03-03 @ 15:55:09
Postat av: Alicia

Ja! Kan du ha en frågestund?

2013-03-04 @ 19:44:04
Postat av: Alicia

Hejhej! Jag undrar hur mycket fickpengar du hade med dig när du åkte till Malta? :)

2013-03-09 @ 10:06:54
URL: http://awillbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0