svar malta 15

2013-07-29 // 22:14:15 // malta Q & A // Kommentarer (2)
»Ellen
Hej, först tänkte jag bara säga att du har en sjukt bra och rolig blogg! Sedan så tänkte jag fråga hur mycket pengar du la på maten varje dag? :)

»Svar: Hej och tack så mycket! Jag la ca 100:- på mat varje dag skulle jag tro (Godis med räknat)
»Anonym
Är det verkliigen nödvändigt att ta med sig långbyxor/jeans? Använde du det när du var där? & varför ska man ha med sig det?

»Svar: Jag hade inga jeans med mig, hade ett par haremsbyxor som jag inte använde någon gång.
Det är värmebölja i Malta juli-augusti så enda gången du behöver långbyxor är väl om du bränner dig riktigt mycket!

»Ellen
Vilka affärer gillade du mest där? :)

»Svar: New look, bershka, pull&bear, terranova, stradivarius :)
»i
Får man röka där förresten? Om inte så gjorde väl folk det ändå, vad hände då? :p

»Svar: Nej man får inte röka, ja folk rökte i smyg. Inget hände eftersom ingen ledare kom på dom... :)

»fridakarin
Men vilken tid på dygnet är det öppet? Alltså Victorias secret :)

»Svar: Det var i alla fall inte öppnet klockan 3 på natten! Skulle tro att det har öppet som en "vanlig" affär mellan 10-18 eller något :)
»Ellen 
måste man vara med på alla aktiviteter, det står på sts hemsida att det är obligatoriskt men du har ju ibland skrivit att du skippat dom.

»Svar: Om man har explorer pass är alla aktiviterer obligatoriska!
Jag skippade numero uno sista gången dagen innan vi skulle åka hem för att jag behövde packa, så mamma fick smsa ledarna och skriva typ "Louise får för mig ,Monika, stanna på hotellet och packa istället för att gå på disco". Så jag skippade INTE aktivitetet hej vilt!

»Emma
Jag och min kompis ska åka till malta med ef om 2 år. Men hur gör dom med klassindelningarna? Läste att en tjej blev i samma ''nivå'' som sin kompis men ändå hamnade dom i olika klasser, varför är det så? Vill jätte gärna gå i samma klass som min kompis och om vi kommer i samma nivå blir vi i samma klass då eller är det flera klasser av samma nivå? Tacksam för svar :)

»Svar: Precis som du säger kan det bli flera klasser av samma nivå! Det hela beror väl kanske lite på hur många som hamnar på samma nivå efter det första provet och om man går internationell vill lärarna nog sprida ut eleverna lite så att det inte är 10 svenskar och 2 norkar i en klass. Annars skulle jag säga att chansen är ganska stor att hamna i samma klass.
Vi hade 2 klasser av varje nivå :)
»Celina
Hej!
Jag och min kompis funderar på att fara på språkresa till Malta nästa år och då är vi båda 14 år.
Så jag undrar när du var där fanns det folk i våran ålder eller är det bara äldre?:)

»Svar: Det är mest 15/16 åringar som åker (när man har gått ut 9an) men det var en hel del som åkte efter de gått ur 8an (14/15) har hört från min kompis som precis kommit hem från sin resa att det var många 17 åringar som åkte i år! :)
Har över 20 frågor kvar i kommentarerna, ska försöka skriva ett till inlägg så snart som möjligt!
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Elin

Hej så sjukt fin blogg du har! Jo nästa år funderar jag och en kompis att åka på språkresa till Malta och bo på suncrest. Då har vi precis gått ut 8:an, är 15 år. Tycker du att vi ska vänta ett år eller fanns det många 15 åringar där med?

2013-07-30 @ 03:50:48
Postat av: Milla

Hej!
Jag ska åka till Malta nästa år, men jag är osäker på om jag ska åka med en vän eller inte, blir man utanför om man åker själv?
Är det mycket grupperingar?
Skulle du rekommendera att åka med en vän?
Kramis

2013-07-30 @ 22:22:45

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0