Varför Thoren?

2013-01-27 // 11:18:19 // // Kommentarer (1)
» Klara
Kan inte du berätta lite om din skola? Typ hur lärarna och stämningen är etc. Och varför valde du att gå där? (: 

Jättebra blogg!

 

» Jo men visst, jag går då Ekonomi på Thoren Business School här i Karlstad och jag kunde inte vara nöjdare med mitt val! Lärarna är unga och pigga på att lära ut, de går inte på gamla rutiner som högstadielärarna gör och ingen är över 40+ år. Vi har sällan prov utan vi får ofta välja hur vi vill visa vad vi har lärt oss, tex; göra tidningar, inlämningar, filmer, powerpoint presentationer osv. Vi använder oss av datorer hela tiden, enda gången vi använder block är på matten och skriva alla uträkningar i (matteboken har vi online) 

 

» Stämningen på Thoren är jättebra, alla klasser är jättesköna och jag har aldrig kännt mig utanför eller ensam i skolan. Vi gör väldigt mycket roligt inom klasserna och även hela skolan tillsammans typ gangnamtävling, (Stolt att ha vinnaren i min klass) Jag har heller aldrig vaknar och känt "åååå vill inte" utan jag sitter istället och längtar till skolan på söndagkvällarna.


» Jag valde Thoren då jag tyckte att de kändes seriösa och jag gillade det faktum att det ligger mitt i stan ( I duvanhuset, våningen över melkers, JC osv) Lokalerna är fräscha och till skillnad från många andra skolor som har ekonomilinjen har vi praktik. Om jag ska vara helt ärlig så satt jag mitt i natten sommaren innan jag skulle börja 9an och kände världens panik för jag visste inte vad jag ville gå, jag googlade runt på alla skolor i Karlstad och fastnade för Thoren, redan då var det självklart för mig vad jag skulle välja. 

/LOUISE
Kommentarer
Postat av: klara

Du verkar vara väldigt social & och ha lätt att prata med folk, passar man in på skolan även om man inte är så? Lite konstigt fråga men ja.

2013-01-27 @ 12:36:32

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0