svar malta 8

2013-01-12 // 18:39:02 // malta Q & A // Kommentarer (2)
 
Carro

Hej hej :) 
Fy vad härligt att du har en blogg och är så flitig på att svara på allas frågor!! 
Jag vill verkligen åka i sommar, men eftersom det är ganska mycket pengar vill jag kolla runt och få svar på mina frågor först! 

1. Vad var bäst och vad var det sämsta med veckorna? 
2. Jag går ut ettan till våren och det känns som att det mest är yngre som åker. Märks det tydligt eller är det en mogen nivå ändå? 
3. Jag ska åka 2+1 och funderar på om jag ska välja till aktivitetspaketet? Gjorde de flesta det? Gillar att bara chilla ibland också, är det väldigt mycket aktiviteter? 

Förlåt för så stört många frågor :P 
Kram Carolina!

 

Svar: Hej och tack, gör verkligen mitt bästa för att alla ska få svar på sina frågor! 

 

1. Jag tyckte nog att det mesta var bäst/kul då vi ofta gjort sakerna en gång dvs åkte till en strand en gång och nästa gång var det en ny strand så man fick uppleva många nya saker under 3 veckor! Det sämsta var nog att det blev lite enformigt i skolan, jobbade i samma bok under 3 veckor, löste liknande korsors, lekte samma lekar osv. Det hade nog varit roligare med mer varierande lektioner. 

 

2. Det var både 98, 97, 96 och 95or som åkte med när jag åkte och ibland blev det väldigt omoget det är klart att man släpper loss och är lite omogen ibland, men oftast var alla hyfsat mogna och "uppförde" sig, haha.

 

3. Det var ingen i min grupp som hade valt 2+1, men jag vet en grupp med norskar som hade det och de åkte med oss på aktiviteter ibland  men oftast åkte de på något själva. Mer än så vet jag tyvärr inte, men då de har 1 vecka utan skola så borde de ha mer fritid än vad vi hade. 

 

Hoppas att du fick svar på dina frågor, om du undrar mer så är det bara att kommentera och hoppas att du kommer iväg till sommaren! :)


Anonym

Hej, jag har några frågor ang. Malta och språkresa över huvudtaget. 
Jag är sugen på att åka till sommaren (kanske lite sent ute för det?) Jag fyller 17 på våren, men är orolig att det bara kommer vara yngre som åker. 
Var det många i 17 års åldern som åkte? 
Sen undrar jag även om det här med drickandet och festandet då min mamma har hört att det är mycket sånt där... Kanske en för personlig fråga men bland de vänner du hittade va det så att folk drack då? 
Jag gillar och ha kul, men jag är inget för att dricka. 
Sen har jag en fråga ang. just sts. Upplevde du att de har ljugit om nån info och sånt? För jag har nämligen åkt på språkresa till London för 2 år sedan med EF och de ljög om allt möjligt, så jag mådde dåligt och fick avbryta min resa efter en vecka.. 
Tacksam för svar! :D

Svar: Hallå där! 

 

I min grupp var det 3st 17åringar och jag vet 3 till förutom dem som var 17. Men det verkar som att det är fler 17åringar som åker i år, vad jag har sett bland mina kommentarer i alla fall!

 

Mycket drickande kan jag inte påstå att det är då man har skola och aktiviteter nästan varje dag och folk vill ju inte att ledarna ska få reda på det genom att man är full/bakfull, men det förekom, de gjorde det, fast inte i mängder som sagt.

 

I min åsikt har inte STS ljugit om någonting, de hade sagt att de hade, 0 tollerans till alkohol, och de som blev påkomna med sprit (kan hända att ledarna går igenom rummen...) fick åka hem, så var det. De hade mycket roliga aktiviteter och man fick frukost/middag varje dag. Har vänner som också åkt med EF och har kännt att de ljugit mycket, så jag rekomenderar STS till 100% :)


Erica

Jag funderar på att åka till malta i sommar och har några frågor om det. 
Hur länge går man i skolan om dagarna och är det som lektioner man har i skolan nu? 
Får man göra mycket vad man vill, eller är det mycket 'lekar' och sånt man måste va med på? 
Får man välja vem/vilka man ska dela rum med och gå i samma klass som? 
Tacksam för svar! :)

 

Svar: Vi gick i skolan mellan 11-14.20 och det med raster. Lektionerna var chill, vi löste korsord, läste lite, gjorde övningar till texter och lekte lekar. 

 

Menar du i skolan så berodde det på läraren, vissa lärare lekte inget alls medans andra nästan bara lekte med eleverna. Självklart var man inte tvungen att vara med på lekarna men det var roligare när alla var med. Menar du fritidsvis så är inte alla aktivitetar obligatoriska, det kommer information om sådant och så står det på schemat vilka aktiviterar som är obligatoriska och vilken tid/dag de är. 

 

Man kan välja vilka man vill bo i samma rum som, men inte vilka men vill gå i samma klass som. 

Hoppas du kommer iväg! :)


Har fått en del frågot på senaste tiden, så jag ska fixa en frågestund nu i veckan. Den kommer självklart att pågå ett bra tag (ca 2 veckor) så att så många som möjligt får se den och ställa sina frågor :)
Ni kan läsa mer frågor & svar HÄR
Ni kan läsa mer om min tid på Malta HÄR
Har ni frågor kan ni kommentera vart som helst i bloggen eller nå mig på kik (@Louisejohanna)
/LOUISE

 

Kommentarer
Postat av: Carro

Okej, tack! :)
Hur mycket pengar behöver man ta med sig för att köpa mat ungefär, för tre veckor? Vad ligger priserna på? Hur ofta käkar man ute?

2013-01-13 @ 21:05:56
Postat av: Carro

Tack för svaren tidigare! :) har nu fixat allt så det blir att jag åker den 22 juni :D
hur var det med solen? vad skulle du tipsa om för solskyddsfaktor, hur länge man kan sola och så? ;)

2013-02-03 @ 15:59:04

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0