svar malta 7

2013-01-05 // 12:36:38 // malta Q & A // Kommentarer (2)

Hej! 
Har du kanske något tips på vad man behöver köpa innan man åker på språkresa och om det var något du önskar hade med dig? 
Jag åker i sommar och det ska bli så grymt!!!:) 
Bodde du i världsfamilj eller hotell? :) 

Kram!

Svar: Hej! Åhhh vad kul att du ska åka! 

Jag kommer inte ihåg om man fick information om det innan, men pennor, sudd och collegeblock är bra att ha till skolan! Sedan är en adapter väldigt bra att ha (de har samma uttag som i England på Malta) Skavsårsplåster är ett måste... Och till sist; packa inte för mycket kläder, tänk på att du förmodligen kommer att shoppa där.

Jag bodde på hotell Suncrest och det var bäst! Bra mat och sköna sängar.

 


 :)

Hej! Vilken kurstyp gick du? :)
Svar: Jag gick internationell (blandklass) 

Glöm inte att ni kan läsa mer frågor och kvar HÄR
Ni kan läsa om min resa HÄR (som ska uppdateras snart!)
Ni kan kommentera vart ni vill så svarar jag eller så kan ni kika mig på Louisejohanna (där svarar jag 100% ärligt på allt!)
Kanske ska ha en frågestund om Malta och språkresor i allmänt? 
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, jag har några frågor ang. Malta och språkresa över huvudtaget.
Jag är sugen på att åka till sommaren (kanske lite sent ute för det?) Jag fyller 17 på våren, men är orolig att det bara kommer vara yngre som åker.
Var det många i 17 års åldern som åkte?
Sen undrar jag även om det här med drickandet och festandet då min mamma har hört att det är mycket sånt där... Kanske en för personlig fråga men bland de vänner du hittade va det så att folk drack då?
Jag gillar och ha kul, men jag är inget för att dricka.
Sen har jag en fråga ang. just sts. Upplevde du att de har ljugit om nån info och sånt? För jag har nämligen åkt på språkresa till London för 2 år sedan med EF och de ljög om allt möjligt, så jag mådde dåligt och fick avbryta min resa efter en vecka..
Tacksam för svar! :D

2013-01-06 @ 16:24:47
Postat av: Carro

Hej hej :)
Fy vad härligt att du har en blogg och är så flitig på att svara på allas frågor!!
Jag vill verkligen åka i sommar, men eftersom det är ganska mycket pengar vill jag kolla runt och få svar på mina frågor först!

1. Vad var bäst och vad var det sämsta med veckorna?
2. Jag går ut ettan till våren och det känns som att det mest är yngre som åker. Märks det tydligt eller är det en mogen nivå ändå?
3. Jag ska åka 2+1 och funderar på om jag ska välja till aktivitetspaketet? Gjorde de flesta det? Gillar att bara chilla ibland också, är det väldigt mycket aktiviteter?

Förlåt för så stört många frågor :P
Kram Carolina!

2013-01-12 @ 11:09:52

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0