frågastund - Malta/språkresor

2013-01-15 // 23:10:00 // malta // Kommentarer (16)
Yes! Nu kör jag på en frågestund angående Malta och språkresor i allmänhet. 
De frågor som jag fått på andra inlägg kommer också att komma med! 
Sprid till alla ni känner som ska på språkresa och fråga på! Frågorna behöver självklart inte att vara om Malta utan kan vara te.x. om det var läskigt att flyga själv.
Kör i några veckor så att så många som möjligt hinner ställa sina frågor :)
/LOUISE
Update: avlutad den 8/2!
Kommentarer
Postat av: frida

Hej, jag har några frågor :) Åker den 22/6 och ska bo på Suncrest Resort.

1. Hur var det när man kom fram till flygplatsen? Fanns det en ledare på plats där eller var man själv med de andra som skulle åka?
2. Finns det ledare på plats när man landar eller hur vet man vart man ska gå och så?
3. Hade många med sig egna snorklar, cyklop och simfötter?
4. Hade någon med sig en dator/ipad eller liknande? Såg på STS hemsida att Suncrest har gratis WiFi.
5. Har man tillgång till tvättmaskin?
6. Är det någon mening att ta med sig något långarmat/långbyxor, eller är det varmt dygnet runt?
7. Var det lätt att få tag på schampoo, balsam, solkräm etc.? Tänker mest om det skulle ta slut.
8. Ungefär hur mycket pengar tycker du man ska ha med sig? Jag kommer förmodligen shoppa en hel del :)

2013-01-16 @ 16:43:06
Postat av: kram<3

åkte du dit själv?
hur gammal?
vilken ålder hade det flesta?
fick du många vänner?
kände du dig välkommen?
var du nervös?

själv är jag skit nervös.....

2013-01-16 @ 23:41:40
Postat av: sara

gick du internationell eller classic?
vilket hotell bodde du på?

2013-01-17 @ 18:24:20
Postat av: sofia

fanns det tvättmaskin eller tvättade ni kläderna för hand?
fanns det hårtork?
hur många andra bodde du med?
bodde du med dina kompisar?
hur var det att flyga utan föräldrar?
äter man lunch i skolan?
vilka tider var ni i skolan?

2013-01-20 @ 17:27:25
Postat av: Nelly

Jag ska åka till Malta på språkresa iår och fick du mycket hemlängtan när du var där?
Hur har det ändrat dig som person att resa till ett nytt land utan föräldrar?
Hur mycket fickpengar gjorde du av med?
Hur många från sverige åkte med? Hur många killar samt tjejer var det?
Tacksam för svar, kram :)

2013-01-20 @ 20:25:33
Postat av: frida

har kommenterat innan men inte säker på om det kom med, så frågar igen :)

När man kom fram till flygplatsen i sverige innan man skulle åka, fanns det någon ledare på plats då? Eller träffar man inte dom förrens man är framme i Malta?

Var det någon som hade med sig dator/ipad eller liknande? Såg att det var gratis WiFi på Suncrest, haha

2013-01-24 @ 22:04:40
Postat av: (Y)

Hur gamla var de flesta?
Var de flesta mogna?
Finns det bra shopping?
Vad kostar det om man vill åka t.ex bananbåt, spirit of malta osv?
Hur var rummen där ni bodde? Och var bodde du?
Fick du många vänner?
Accepteras man som man är?
Hur mycket pengar gjorde du av med?
Tacksam för svar:)

2013-01-25 @ 17:50:21
Postat av: Ella

Hur var shoppingen?
Var det dyrt?
Var alla smala?
Hur var stämningen i flyget påväg ner till Malta?

2013-02-01 @ 15:38:46
Postat av: sofia

hur såg din packlista ut? kan du skriva typ tio tips/saker man kan tänka på?

2013-02-02 @ 12:09:42
Postat av: Ellinore

Hej!
har precis suttit och läst igenom din blogg, så spännande att läsa! det får mig att längta mer till sommaren.
jag ska åka till Malta 2 + 1 alltså 2 veckor skola och 1 vecka utan skola.
här är mina frågor:
- Åkte du själv?
- hittade man vänner snabbt?
- är det svår engelska? ( typ att dem bryter, snackar snabbt osv. )
- Kan man göra mycket saker själv utan att lärarna/ledarna hänger runt om en?
- Hur gammla är dem flesta?

2013-02-02 @ 19:51:21
Postat av: Maja

Hej!
Jag undrar över ett par saker:
Haha rakade du benen varje dag, isf vilken rakhyvel använde du?
Fick du lätt vänner?
Var det bra shopping?
Hur var vädret?
Behöver man ta med sig ytterkläder/jackor osv?
Kan du göra en packlista?
<3

2013-02-03 @ 14:36:50
Postat av: ida

vilket var det viktigaste klädesplagget?
fixa alla sig mycket utseendemässigt hela tiden eller mest från början?
förekom det sprit?
var det något du kom på på plats som skulle varit bra att ha tagit med sig?
sov man med endast sånna från sitt land om man inte valde att man ville bo ensam svensk?
kan du berätta de viktigaste/mest användbara saker du hade eller ångrar att du inte hade?
vilket hotell bodde du på?
förlåt mycket frågor, men är så nervös <3

2013-02-04 @ 23:12:22
Postat av: Hedda

Vad var det för priser på TERRANOVA?

2013-02-05 @ 14:51:49
Postat av: Lisa

Träffade man killar där?
Kunde man sova i andra rum?
Var det några 14 åringar där?
Hur gammal måste man vara för att dricka där?

2013-11-30 @ 20:19:09
Postat av: Matilda

Hej Louise! Jag och en kompis ska åka till Malta i Juni och jag trodde från början att det var det bästa alternativet att bo i en värdfamilj men nu efter att jag har läst din blogg (som är väldigt bra) så börjar jag att tveka... Nu undrar jag om det är bäst att man bor på hotell eller i en värdfamilj? Vad tror du är roligast?

2014-01-08 @ 17:11:05
Postat av: Klara

Hej sorry om de här kommer väldigt långt efter inlägget lades ut..
Jag ska till Malta i sommar och är 13 (ska fylla 14) men tror du de är andra lika "unga" som mig där... Jag tycker inte om o va
Minstingen o e lite rädd att de ska tycka att jag e liten..
(PS skit bra blogg har verkligen hjälpt mig)
Kram

2014-04-23 @ 22:16:48
URL: http://nattstad.se/grodan

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0