14/7 , 15/7 , 16/7

2013-01-05 // 18:11:42 // malta // Kommentarer (1)
Lördag 14/7: 
Denna lördag var vi faktiskt lediga så efter frukosten gick jag och Lina och la oss vid poolen och solade några timmar. Vi mötte sedan upp resten av tjejerna i lobbyn och gick till McDonalds för att äta lunch. 
Efter lunchen gick vi mot St.Pauls Bay och shoppade lite, jag och Lina hamnade upp på ett fiskspa i 30minuter med gratis internet, hehe. 
På vägen tillbaka gick vi förbi Dr.Juice och vi kände att vi var tvugna att prova en varsin juice och kaka. 
När vi kom tillbaka till hotellet hade vi faktiskt lång tid på oss att duscha för en gångs skull och efter det gick vi in till stan igen för att göra henna tattueringar.
När vi vad klara med det hann vi nätt och jämt med bussen till Numero Uno för att par timmars dans!
Träffade en gammal vän där, vad är chansen att träffa en kompis ifrån Karlstad på ett disco på Malta?
Kvällen slutade i alla fall på ballkongen i 223 med massa skratt och godis.
Shrek och Lina på fiskspa, det kittlades som f*an! Och Dr.Juice♥
Min fina henna-tattoo och mina fina vänner påväg till numero uno. Haha Fredrik!

Söndag 15/7: 
Det enda som hände idag var att vi åkte till Golden Bay för andra gången och låg i vattenbrynet och brände oss allihopa. Körde parasailing också, det absolut coolaste jag någonsin har gjort!
Jag och Evelina gick ner på stan när vi kommit tillbaka till hotellet och träffade på de norska tjejerna, så vi hände lite med dem. Efter det gick vi runt på hotellet och pratade lite med alla vi såg.
Vi sprang på de andra tjejerna och gick runt med dem på hotellet hur länge som helst i brist på annat. Tillslut bestämde jag, Lina och Vicci att vi skulle göra inbrott i ett rum, haha, så det gjorde vi!
Runt 10 bestämde jag och Evelina oss för att sitta utanför Al dente där det fanns gratis wifi (tips!!) med några andra svenskar i någon timme innan vi var tvugna att gå och lägga oss. 
Parasailing, om ni åker till Malta på språkresa, prova det, så hima kul!

Måndag 16/7: 
Sista veckan nu!
I skolan började vi förbereda för det sista provet, och efter skolan åkte vi till den sista stranden som hette paradise bay, men speciellt paradisaktig var den inte då vattnet var äckligt och fullt med skräp.
Efter några timmar där åkte vi till hotellet, åt, duschade och bytte om till finkläder då vi skulle på farwellparty på kvällen. Lite konstigt att ha det så tidigt på veckan, man insåg att det skulle ta slut snart och man märkte på många att de blev lite tystare precis innan partyt. 
Vi åkte dit och visste inte vad som skulle hända, det var på ett nytt ställe, stort och fint.
Vi tog massa bilder medan det var ljust och dansade sedan hela kvällen med alla som varit där med oss även de som bott i värdfamilj var med. 
Många grupper valde att uppträda på scenen också, det var kul att se på.
Vi åkte sedan tillbaka till hotellet där jag somnade i Viccis säng. 
C00LmA som satt längst bak!
Fina Rita och Linda samt jag, Lisa, Vicci, Jessica och Lina
Spanjorerna körde maccarena (de tog av sig tröjorna efter halva låten!)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Erica (ericaaj.blogg.se)

Jag funderar på att åka till malta i sommar och har några frågor om det.
Hur länge går man i skolan om dagarna och är det som lektioner man har i skolan nu?
Får man göra mycket vad man vill, eller är det mycket 'lekar' och sånt man måste va med på?
Får man välja vem/vilka man ska dela rum med och gå i samma klass som?
Tacksam för svar! :)

2013-01-06 @ 20:51:13
URL: http://ericaaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0