17/7 , 18/7 , 19/7

2013-02-03 // 21:34:00 // malta // Kommentarer (0)
Tisdag 17/7: 
I skolan fortsatte vi att öva till slutprovet genom att öva på fonetisk skrift och läsförståelse. 
Efter skolan åkte vi till hotellet och började packa våra väskor (usch vad hemskt det kändes) vi gick även till poolen och solade en lite stund innan några styckna hade hyrt en buss för att åka till sliema igen för att shoppa en sista gång. 
Några 100 lappar fattigare åkte vi hem och gick direkt ner på stan för att köpa souvenirer och göra henna-tattueringar. När vi var klara packade vi lite till innan jag hamnade på ballkongen med Lina, Lisa, Vicci, Evelina och Jessica. Runt 11 bestämde vi oss för att gå ner på stan igen... 
Påvägen hem träffade vi en trevlig bartender som bjöd på vatten och trodde att jag och Lina var modeller så vi fick varsin puss. Vid 1 kom norskarna över och umgicks lite, de snodde våran dricka och alla var helt sjukt trötta så det blev världens bråk (tror jag grät lite om jag inte minns fel?)  
Den som har sagt att norkar inte kan låta arga har aldrig bråkar med en kan jag ju meddela!
Aja vi somnade i alla fall rätt sent, fortfarande sura på norkskarna.
Två bilder från skolan, hade nya skoltider sista veckan så hann inte gå ner för alla 1000 trapper till matsalen på rasterna så vi fick sitta mobbade i korridoren..
Favoritaffärerna Terranova och New Look.

Onsdag 18/7:
Sista heldagen idag, vaknade och det första jag gjorde var att snacka med norskarna och sluta fred, sista dagen och allt. Gick sedan till mitt rum och packade lite åkte sedan till skolan där vi gjorde provet. Fick 84/100 för de som vill veta. 
Fick diplom och våran lärare Antonia sa massa fina saker om var och en av oss (hon sa lycka till med modellkarriären till mig, haha?)
Efter skolan åkte vi till peters pool där vi hoppade från klippor och solade. 
När jag, Lisa, Lina och Vicci skulle hoppa från en klippa lite längre bort från där alla andra var blev jag bortspolad av en våg och skrapade upp halva mig på stenarna på botten. Klumpig som jag är så rev jag med mig stackars Lisa i fallet, haha! 
När vi kom tillbaka till hotellet gick vi ut och åt med gruppen alla tillsammans för första och sista gången på Pizza Hut. När vi hade ätit klart gick jag och Lina på stan för sista gången i jakt på frimärken. Nästan alla hade fått tillåtelse att skippa Numero uno för att packa klart så det gjorde vi nästan hela kvällen. 
Tog dock en paus och gick ner på stan för en sista natt med lite kul. Jag och Vicci fick #yolo ryck och hoppade ut genom att fönster på andra våningen...
Kvällen var både vild men lugn och det slutade med att jag somnade på ballkongen runt 3 tiden. 
Lite bilder från Peters Pool.

Torsdag 19/7:
Dagen med stort D, hemresan.
Med blåmärken och rivsår över hela kroppen från dagen innan gick vi upp extra tidigt för att säga hejdå till Stockholm som skulle få stanna en dag till (lyckostar), fälde nog en tår när jag sa hejdå till Fredrik och Nils. 
Vi checkade ut från rummet och lagomt när vi skulle gå till bussen hittade inte jag mitt pass, så fick vända upp och ner på hela resväskan i lobbyn och gräva bland alla kläder innan jag hittade det. 
Precis när väskan var packad igen var passet borde igen, fast den här gången hade Filip tagit det. 
Åkte in till flygplaten där vi berättade om att bus vi hade gjort för våra ledare (som att jag inte hade sovit i min säng på ca 2 veckor) Sa hejdå till norskarna för en sista gång och berättade om deras smeknamn som de hade fått redan första veckan för att vi skulle kunna prata om dem offentligt, haha de fattade ingenting och efter massa kramar och "vi snakkes" sa vi hejdå.
Gick och shoppade på tax-freen där jag sprang på min norska gutt som fick en sista långkram innan vi var tvugna att gå till gaten och åka hem. 
Kom fram till Göteborg där vi hade kramkalas och sa hejdå till alla, var inte alls ledsen då jag och mina favoriter redan hade planerat att ses bara någon vecka senare. 
Åkte hem till lilla Karlstad och satt och kollade på bilder hela vägen och tänkte tillbaka på allt kul jag hade gjort, kan fortfarande inte riktigt förstå att vissa saker hände. 
Usch vad jag saknar Malta och mina Favvisaaaaar!
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0