svar malta 17

2013-12-03 // 16:08:00 // malta Q & A // Kommentarer (1)
»Lisa
Träffade man killar där?
Kunde man sova i andra rum?
Var det några 14 åringar där?
Hur gammal måste man vara för att dricka där? 

»Svar: Ja man träffade killar där, vi var i samma klass/grupp och bodde på hotell med flera stycken!
Nej det är mot reglerna, (om man bor på hotell) men vi kom på ett gömställe så jag kunde vara kvar när ledarna kollade hotellrummen på kvällen.
Ja någon 14 åring var det nog, men inte jättemånga.
16 om du menar alkohol.
»Sara
Hejsan! För det första din blogg är jättefin och inspererande :)
Jag har en fråga angående din språkresa till malta 2012, jag undrar vad själva resan kostar och vad som då ingick, mat och sådana saker? Ni verkar ha haft så himla kul där nere, vill verkligen åka dit!
Hoppas du vill svara på mina frågor, ps jag älskar dit hår, så fiint! Kram

»Svar: Hej och tack så mycket!
Själva resan gick nog på 18 000:- då ingår hotell, 2 måltider om dagen, skolböcker, och massa saker. Sedan köpte jag till explorer pass och busskort så man kunde bli med till skolan. Totalt (med fickpengar) gick det nog på närmare 30 000:-
Att åka till Malta kan ha varit det bästa jag gjort, träffade så extremt många sköna människor, vissa som jag fortfarande har kontakten med! 
Haha tack, kram!
»Ellen
Kan du typ skriva hur mycket av varje klädesplagg du hade med dig?

»Svar: Jag hade med för mycket kläder, jag använde inte vissa saker. Kommer inte heller ihåg exakt hur många t-shirtar jag hade med mig, men ungefär såhär:
Linnen: 7
T-shirtar: 4
Långärmade: 1
Långbyxor: 1
Kjolar: 1 
Shorts: 4 
Byxdress: 1
Klänningar: 0
Bikinisar: 4 eller 5
Trosor: 10
Bhar: 2
Strumpor: 4
Sedan shoppade jag väldigt mycket där nere, bland annat 7 par shorts. Sedan tvättade vi kläder varje dag.
»Malin
Glömde säga att jag älskar din blogg och hade läst den även om det inte varit för Malta! En fråga till bara! Det verkar vara många 15-åringar. Var det många som var 16 och skulle fylla 17 också för det ska ju jag nästa sommar och jag vill inte vara äldst bland massa yngre, liksom.

»Svar: Aw, tack så mycket!
När jag åkte var det mest 96or dvs folk som precis gått ur 9an. Nu i somras (2013) var det också ganska många 96or som åkte och dom var ju 17 år. Så äldst tror jag inte att du kommar vara :)
Anonym
Går alla på samma skola?

Svar: Alla på suncrest gick på samma skola, tror att ramla bay gick där också fast de gick inte samma tider. Värdfamiljerna var nog på en annan skola för de såg jag aldrig, eller om de gick med ramla bay.

Får inte så jättemånga frågor längre, därför det tar lite tid innan jag svarar, men har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: malta

hej ska nog till Malta till sommaren och har lite frågor
vad behöver man inte ha med sig? ( är expert på att ha med för mycket)
vad måste man ha med sig tycker du?
kan du inte skriva ett inlägg om det bästa/ sämsta med Sts resan till Malta? :)

2014-01-10 @ 20:40:03

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0