svar malta 12

2013-04-30 // 23:10:00 // malta Q & A // Kommentarer (1)
»Alicia :)
Hej, jag och min kompis ska åka till Malta i sommar. Vi åker de 23 Juni från Göteborg, vi ska vara där i tre veckor och bo i värdfamilj. Jag har några frågor du gärna får svara på!
1 När skulle man vara hemma i värdfamiljen på helger och vardagar ungefär?
2 Kommer vi umgås med folk från hotellen eller bara med de som bor i värdfamilj?
3 Hur ofta åker man till stranden när man bor i värdfamilj, kan man gå varje dag?
4 Hur ofta kunde man shoppa?
5 Fanns det mycket snygga killar där som inte va på språkresa utan liksom bodde där?
6 Fanns det mycket nattklubbar och ''fester'' där eller bodde man helt off?
7 Vilken stad bor man i?
8 Är det bara folk från språkresan som är på numero uno och alla partyn?
9 Vad hade du med dig för skor?
10 Hur gjorde man med vattnet, hur mycket fick man köpa för ungefär?
11 Var de lätt och få tag på alkohol och så? Och är det många malteser som festar där man var, alltså mycket killar som ragga och så?
12 Hur mycket spanjorer och italienare (killar) var det där?
Tacksam för svar, jättefin blogg! Kram

»Svar: Jag bodde ju inte i värdfamilj så vet inte så mycket om hur det var med regler och sånt där, tyvärr!
2. I skolan så gick man med blandat med hotell och värdfamilj.
3. Skulle tro att det är ungefär samma som för oss på hotell så 4 gånger i veckan på ett ungefär.
4. På vårat schema var det 2 tillfällen att shoppa men ny hyrde en minibuss för egna pengar och åkte en gång till!
5. Tänkte jag faktiskt inte på! Beror väl på vad man gillar för killar, de flesta var svarthåriga och ganska korta...
6. Ramla Bay bor helt off, suncrest bor i utkanten av stan så ca 5 min från de bästa klubbarna och värdfamilj vet jag som sagt inte, beror väl på vart man hamnar.
7. I värdfamilj vet jag inte men det får man väl reda på innan avresa?
8. När jag var på Malta så var det bara folk från STS på onsdagar och på lördagar var det även folk från EF och massa italienska språkresebolag (mycket bättre och mer folk på lördagar)
9. Converse, flipflopp (som gick sönder så fick köpa nya), ett par gladiatorsandaler med kilklack och ett par ballerina.
10. Jag och min kompis delade på vattenkostnaden och vi köpte oftast 12 pack med 0.5 liters flaskor och det räckte mellan 2-6 dagar. I slutet drack vi nästan inget vatten alls för då var man så van värmen. Men vi la väl kanske 100-200:- totalt på vatten.
11. Nja, det är 16 års gräns på sprit där nere och de säljer i nästan alla affärer... Däremot var det många som jobbade i affärerna som inte ville sälja till språkreseelever.
12. Det var rätt många italienare/spanjorer som bodde på suncrest, fanns även en grupp om bodde i värdfamilj. Så ja de var en del, flest såg man på numero uno!
Hoppar du får det bra på Malta! Kram :)
»Amanda
Hej, jättebra blogg! Jag ska själv till Malta på språkresa i sommar och har 2 frågor som jag hoppas att du vill svara på :) 
1. Var det någon press på hur man såg ut och så? Jag har väldigt dåligt självförtroende över min kropp och där antar jag att man mest har bikini på sig. Var det liksom något man tänkte på? 
2. Förekom det mycket kärlek mellan "eleverna"? ;)

»Svar: 1. Jag hade en ätstörning några månader innan jag åkte så jag tänkte ganska mycket på hur folk såg ut eftersom jag själv var så osäker. Men alla var så snälla och gav komplimanger till varandra hela tiden så efter ett tag mådde jag bättre över hur jag själv såg ut och slutade tänka på det! 
Tips, även om du inte är jättestolt över din kropp gå med bra hållning och om du har något på din kropp som du är nöjd med t.ex dina ben, tänk "nu ska jag visa alla vilka snygga ben jag har!" då ser det ut som att du trivs med sig själv :)
2. Njae, det var inga kärlekspar som bildades utan mer sommarflörter. Alla fick inte "uppleva" en sommarflört men några ;) *host*jag*host*skryt*host*hehe*host*

frida
tack så jättemycket för packlistan! så man står alltså för penna, sudd och collegeblock själv? trodde man fick det i skolan :)

Svar: Nej, penna, sudd och collegeblock får man ta med själv! Skolan står dock för läroböcker :)

Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: fridakarin

Hej! Jag har en fråga om Malta.
Nu börjar jag få mer information och jag räknar bara ner för dagen att åka. Men hur strikt är det man måste klä sig i skolan? För det skrivis ju på Maltas hemsida och annat att man inte få ha korta shorts och sånt. Hur mycket så var det? :)

Kram kram!

2013-05-01 @ 15:13:15
URL: http://fridakarin.devote.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0