svar malta 11

2013-04-06 // 21:58:00 // malta Q & A // Kommentarer (0)
»Nelly
Jag har en fråga om malta, jag ska bo på suncrest och träffar man dom som bor på rambla bay/världfamilj ofta? Och är man med dom som har åkt ett annat datum? Tex jag åker den 22/6 så kommer jag ha skola och aktiviteter osv med dom som åker den 15/6?
Kram :)

»Svar: När jag var på malta så have vi skola/aktiviteter med de som bodde på vårt hotell. Dvs alla på suncrest. Men de som kom till Malta före/efter min "grupp" var inte med på alla aktiviteter då de redan hade gjort några innan vi kom. Värdfamiljerna och Ramla bay träffade vi oftast på discona och ibland (sällan) på någon strand. Men vi gick inte i skola med dem. 
Fast det var ju förra året, jag vet inte hur det kommer att va i år :)
»Anonym
du kanske inte kommer ihåg detta men ungefär vilken tid kom ni fram till sverige när ni åkt hem? Jag ska nämligen sommarjobba den 13e, vilket är samma dag som jag kommer hem från malta så jag vet inte om jag kommer hinna, haha

»Svar: Vi åkte ganska tidigt från Malta, men jag kommer helt ärligt inte ihåg när. Har kollat flygbiljetterna och gamla mail men det står inget. Vi mellanlandade i Frankfurt i någon timme också så vi kom väl fram till Göteborg runt 16 något kanske? Tror att vi kom hem till karlstad vid 19 på kvällen. Men det kan ju va helt nya flygtiden i år :)

»frida
hejhej, har en fråga om malta! gick ni på sånt där "foam party", alltså skumparty? :)

»Svar: Ja det gjortde vi! Det var foam party två gånger under min tid på Malta men jag gick bara på ett för jag behönve packa inför hemresa när det andra var. Men det är skitkul!
TIPS är att ta av dig skorna/kläder så fort skummet kommer igång! Själv förstörde jag både mine converse och en tröja, haha :)
»Anonym
blir ledarna/lärarna arga när man pratade svenska i klassrummet osv?

»Svar: Ledarna är inte med i klassrummen, och den läraren jag hade blev inte alls arg när vi sa något på svenska. Vi pratade ju aldrig svenska på lektionerna när vi hade genomgångar osv, om man inte viskade till en kompis. Men när vi skulle göra övningar i boken så pratade nästan alla på sitt språk och när läraren kom och frågade hur det gick svarade man på engelska.
»Anonym
Köpte du till explorer pass+ isåfall tycker du att det var värt det? :)

»Svar: Ja det hade jag (läser om det nu och det är lite skillnad från när jag åkte, men det mesta va det samma) och jag tyckte att det var värt det! Tror att 95% av alla som åkte hade explorer pass och de som inte hade, köpte till de aktiviteterna de ville med på väl på Malta. :)
Har ni fler frågor är det bara att fråga! 
Vill ni inte kommentera kan ni skriva till mig på kik (@Louisejohanna) eller maila mig på [email protected]  :)
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0