5/7 , 6/7 , 7/7

2012-09-04 // 19:36:14 // malta // Kommentarer (1)
Torsdag 5/7 : Dagen började med frukost, powernap, samling och sedan åkte vi till skolan. 
I skolan jobbade vi med uttal, gramatik och massa andra tråkigt saker. 
Efter skolan hade vi fritid, och som jag och Vicci hade planerat kvällen innan gick vi och köpte glass och gick sedan i varenda liten butik i hela Bugibba i enbart bikini. (det var varmt)
Några timmar seanre kom vi tillbaka helt genomsvettiga och glada efter all shopping!
Vi åt och gjorde oss i ordning för "Beach games" som var ganska tråkigt, men det blev kul med alla härliga personer runt om kring!
Jag var i lag "Nippe and the Ho's med Nils, Alexandra, Elin och Vilde. Vi körde några tävlingar/lekar på en strand och sedan åkte vi tillbaka till hotellet. Där jag bytte om och sprang upp till rum 223 och hann bara slänga in min tandborste(skulle sova över där) innan vi gick över till 224(Norskarna) , vi umgicks med dom ett tag sedan kom några Noska tjejer också.
Vi hade lite vilda diskussioner om vilka som var snyggast på hotellet, skrattade och det slutade att jag blev utestängd på ballkongen med Ludvig, och de inne på rummet vägrade att släppa in oss. 
Så vi satt och snackade en stund, sedan kom Evelina och sa att klockan var halv 2 och att vi var tvungna att gå tillbaka. 
Så vi drog oss tillbaka samtidigt som de norksa tjejerna och hann bara stänga dörren innan Jens kom och knackade på...Mer tar jag nog inte upp här på bloggen. PUSS!
Vi tyckte att städerskan städade dåligt...

Bilden från hotellet, shopping med Vicci, en hund med rabies samt pizzerian brevid hotellet!
Från Beach Games!





Alla blev vi nog lite trötta i slutet. Kan bara säga att det här var en av de roligaste dagarna under min tid på Malta!
Fredag 6/7:  Som vanligt vaknade vi, käkade och somnade om. 
I skolan köpte vi klasskort och gjorde korssord som vanligt.
Efter skolan åkte vi till Armier beach och solade/badade i ungefär 2timmar. 
Jag skulle igentligen ha kört parasailing med en mr,hemlig, men det fanns inte på den stranden. 
Lärde känna några trevliga svenska boys från Rambla Bay också!
Efter stranden åkte vi tillbaka till hotellet, åt, duschade & bytte om och samlades som vanligt i lobbyn för att sedan åka till Valletta (Huvudstaden) på "movie night". Vi fick välja film och jag och mina girls valde The Dictator, vilket var det bästa valet!
Vi kom hem runt midnatt och då sov Vicci över hos mig för en gångs skull. 
Jessica
Vicci

Bio biljett, gratis-popcorn+dricka kupong och reklam. Mitt i filmen pausade dom i 8 minuter och spelade reklam igen. Wierd.. men det är tydligen så i Malta.
Vicci, Jessica, Alxeandra, Evelina, Lisa, Moi
Jessica, Vicci, Moi
Valletta by night
Lördag 7/7: Nu kanske ni tror, åh, lördag =ledig och massa kul. Men näe.
Vi fick gå upp som vanligt om inte tidigare för att käka frukost och packa väskorna och sedan hoppa på bussen mot Valletta igen. 
Men för shopping denna gång. 
Vi gick runt på en liten marknad och sedan vidare mot de "vanilga" affärerna. Jag och Vicci tog en springnota på att café (YOLO) och shoppade loss!
Efter Valletta åkte vi till en strand, så vi hade gått runt med handdukar och allt på stan, och nu skulle vi ta med all shopping till stranden...
Vi låg och solade lite, och snackade alla tjejer, och så börjad vi nästan gråta allihopa för vi trodde att våra kompisar hade åkt hem eftersom vi inte hade sett dom på hela dagen.
Vi kom i alla fall 30minuter för sent (hehe) så alla satt och bitch-blickade oss påväg tillbaka till hotellet.
När vi kom tillbaka så gick vi direkt till våra kompisars dörr och knackade på, de hade inte åkte hem *phy* så vi duschade och åkte till Numero Uno och dansade hela kvällen med några spanjorer. 
Träffade även på en gamal kompis ifrån lilla Karlstad som också var där, vad är chansen?
När vi kom tillbaka till hotellet så hämtade jag min tandborste och sprang upp till 223 och köpte med mig massa aero och snacks i automaten. Jag och Evelina bestämde oss för att dygna men vi failade och somnade i varsin säng efter en myskväll med massa horoskop och snack.

Ser ni den stora ograngea byggnaden på sista bilden? 
Det va vårat hotell, mega, mega och hela är inte ens med på bilden!
Fatta vad coolt det var att stå längst ut på taket och se nästan hela Malta..
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: emma

du verkar ha haft det super bra i malta! men kan du inte uppdatera oftare? och kan du inte berätta lite mer om skolan och hur hotellivet var? Var ledarna stränga? Fick ni göra vad ni ville? Och var det mycket sommarromanser? Förlåt för så många frågor men jag är jättenyfiken!

2012-09-13 @ 21:33:19

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0