svar malta 6

2012-11-14 // 22:07:00 // malta Q & A // Kommentarer (0)
Tänkte jag ska svara på lite mer vanliga frågor som jag får via kik. (Och Kommentarer) Jag heter Louisejohanna på kik om ni vill fråga något, annart är det bara att kommentera!
Jag lovar även att jag ska fixa ett dagar-inlägg i veckan! 
 
Fråga: När du åkte till Malta, var det många som åkte själva då? Jag vill verkligen åka dit nästa sommar, men inga av mina kompisar kan/får, och vet inte om jag vågar åka själv, haha :)
- Ja det var faktiskt ganska många som åkte själva. 2 av mina rumskompisar åkte själva och det gick jättebra. STS kommer att göra evenemang på facebook där man får anmäla sig att man ska åka (Om du ska bo på hotell är det olika evenemang för olika hotell)  och där kan man lägga till folk som ska bo på samma hotell och prata och lära känna folk innan resan. :)
 
Fråga: Var det mycket snygga killar med? 
- Jag hade väldigt låga förväntningar när det gällde snygga killar, men jag blev förvånad över att det var såpass många killar som såg bra ut som det faktiskt var. *Host norskar host*

Fråga: Det här med indelningen av grupper är det ålders integrerat eller är det helt blandade?
- Man delas in i grupper efter land, avreseort och ankomstdatum/vecka. Fast man heter inte "grupp 4". Så jag var i Göteborgsgruppen 30/6 eller vecka 2. Fast ALLA som åkte till Malta samma helg/datum som vi gjorde alla aktiviteter med oss, gick i skolan med oss. Så det var två svenska grupper, två norska, en dansk och en finsk som man hängde med. (Sedan slog de ihop de svenska grupperna till en stor, vi stor bara med på två listor.) Ålder spelar ingen roll.

Fråga: Är klasserna indelade efter ålder eller kunskap?
I klasserna går man i alla åldrar mellan 14 och 18. Man gör ett prov första dagen i skolan och lärarna delar sedan in klasserna efter kunskap. Så ålder eller hemland spelar ingen roll.
 
Fråga: Var det strängt i skolan om man fick visa axlar/mage osv?
Vi fick mail innan avresa om att vi "skulle visa respekt för deras kultur" osv. Men väl i skolan märkte vi att de inte brydde sig speciellt mycket. Den enda regeln var att man inte fick ha bikini på sig, utan var tvungen att ha något över i så fall. (Klänning, shorts...)
 
/LOUISE
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0