svar malta 5

2012-11-04 // 12:15:57 // malta Q & A // Kommentarer (2)
Hej, jag har fått lite frågor på kik de senaste månaderna och tänkte att jag skriver svaren på några här då många har ställt samma frågor, och det kanske är fler som undrar men inte vågar fråga.
Jag kommer inte att skriva några namn :)
 
Fråga: Är det dyrt att shoppa och ungefär hur mycket pengar rekomenderar du att ta med dig?
Priserna varierade beroende på vilken affär man var i (såklart) vissa är dyrade och vissa är billigare. Men i de affärerna jag handlade i var det ungefär som i sverige dvs ett linne för ca 70-150kr och shorts för ca 150-200kr. Sedan var det väldigt mycket rea när jag var där, så vi fyndade en hel del också. 
- Jag har sagt till alla som har frågat att ta med lite mer än vad du tror kommer att gå åt. Många rekomenrerar mellan 1000-1500 per vecka altså ca 6000kr under hela resan. Men om du gillar att shoppa bör du ta med lite mer eller åtmindstonne ha pratat med dina föräldrar om att eventuellt kunna sätta in mer pengar på ditt kort. 
 
Fråga: var det jobbiga lektioner eller känder de okej? Och blev man inte nervös när det var folk ifrån andra länder? 
- Jag personligen tyckte inte att lektionerna var jobbiga, vi läste lite texter, svarade på några frågor och löste korsord. Ibland hade vi redovisningar och så jobbade vi ganska mycket med fonetisk skrift. 
- Jag hamnade i en klass med mest svenskar så jag var inte speciellt nervös, men jag tror att man kan va det i början ja. Fast vi lärde känna varandra ganska bra inom klassen och sedan såg man ju sina kalsskompisar på aktivitererna efter skolan och på hotellet jämt. Så man ungicks nästan jämt. 
 
Fråga: Lär man sig mer i värdfamilj? Vet du om värdfamiljerna var stränga? Och var maten god?
- Jag tror att man lär sig ungeför lika mycket i värdfamilj som på hotell. Då man pratar med sina familjemedlemmar i värdfamilj medans man pratar med personalen och hotellgäster ifrån hela världen på hotellet. Och sedan hade vi några ledare på hotellet som inte accepterade att vi pratade svenska. 
- Jag vet bara en kille som bodde i värdfamilj, men hans familj var inte stränga alls. 
- På hotellet fick vi buffé varje morgon och kväll (vi fick köpa lunch själva) och de hade allt mellan pommes frites och pizza till typiska maltesiska rätter med ostfylld friterad kyckling. Men det var absolut ätbart. 
 
min kik är louisejohanna om ni saknar svar på någon speciell fråga eller bara undrar något! (Ni kan självklart kommentare också)
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: {An Indispensable|A

virtually greater than part of the information paintings for me ! yippy, i had a rise of 2000 visitors in two days ! lifereaderpsychicspsychics" lifereaderpsychicspsychics

Postat av: Prom Dresses

Hello.This post was extremely remarkable, particularly because I was looking for thoughts on this topic last Friday.


Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0