29/6 , 30/6 , 1/7

2012-07-21 // 21:28:49 // malta // Kommentarer (3)
29/6 FREDAG: 
Dagen började med att jag vaknade efter alldeles för lite sömn och på något sätt gjorde jag mig i ordning och hoppade in i Jessicas bil som kom runt 8 om jag inte minns fel. Vi Körde till Landvetter där vi mötte upp alla vi skulle åka med och träffade våran ledare Anastasia för första gången. 
Vi gick på planet till Frankfurt, dock blev det lite förseningar eftersom det var storm påvägen så jag fick sitta där tyst och snäll mellan 2st tyskar. 
Vi bytte sedan plan till det som gick till Malta där hamnade jag brevid Amalia som jag inte kände så bra då så det var lite akward stämning. 
Vi landade på Malta mitt i natten och tog små röda bussar till hotellet / värdfamiljerna för de som skulle dit. 
På hotellet så var det någon (Anastasia kanske?) som ropade upp några namn i taget och gav oss rumsnyckeln och nyckelkort. 
Jag hamnade i samma rum (157) som Jessica, Hanna och Alexandra. 
När vi kommit till rummet så blev vi överbjudna till rummet brevid där några snälla tjejer berättade om hur allt "fungerade" osv. 
 
30/6 LÖRDAG: 
Dagen började med frukost mellan 7-9 coh direkt efter frukosten hade vi "möte om regler" och träffade skåne för första gången, samt presenterade oss llite.
Bland annat fick vi lära oss:
- Att inte åka hiss
- Att vi var TVUGNA att vara på våra rum efter klockan 12
- Att vi har alltid samling 15min innan bussarna kommer
- Vilka saker som är obligatoriska att göra 
osv..
Efter "mötet" gick jag och Jessica ut till poolen och solade i någon timme (fick ränder på en timme) sedan blev vi hungriga och gick in där vi mötte Alexandra, Evelina, Lina, Viktoria och Lisa som också skulle äta.
De köpte mat på hotellet medans jag Jessica och Eve gick och käka pizza /pasta. 
Efter det gick jag Jessica och Eve runt och letade efter internetcafé men slutade upp på hotellet brevid framför varsin dator en timme.
Vi gick även runt i "byn" och letade efter affärer men hittade inget, vi såg dock när dom grillade en gris. 
På kvällen fick vi veta att det var Numero Uno, ett disco som vi skulle på varje lördag och onsdag. Så vi fixade oss och åkte dit. Väl där så dansade jag med Jessica, Lina, Lisa, Eve och Viktoria hela kvällen. Man stötte dock på en och en annan spanjor som var lite väl på och prektiskt taget jukkade på våra ben.
Klockan 23.30 var vi tillbaka på hotellet och somnade ganska direkt.
(bilderna är hannas då jag inte har några från själva "dansandet" på Numero Uno.)
1/7 SÖNDAG:
Vi vaknade, åt frukost och sedan åkte vi till en strand runt 11 om jag inte minns fel. 
Där solade vi, badade, svettades sönder i 5timmar. Jag, Jessica, Lina och Viktoria bestämde oss för att betala 6euro var och simma ut till ett vattenland med isberg, studsmattor i vattnet med mera, så vi lekte där ute i misnt 2 timmar och bråkade med maltesiska barn och blev kompisar med andra barn. 
När vi kom hem från stranden bestämde jag och Jessica oss för att hitta McDonalds som vi hade hört rykten om vid frukosten så vi gick upp och ner för varenda gata i Bugibba och efter nästan en timme hittade vi det. 
På kvällen gick jag och Jessica upp till rum 223 (Lina, Vicci, Eve och Lisas rum) och hade efterfest. Vi kallade och kallar fortfarande det för efterfest fast det oftast bestod av haribosnören, nutella, chips, dricka, prat, skratt, kortspel och ibland massage. Efter att tag kom deras grannar (Norskarna) över för första gången, fast bara Jens och Nils Henrik så vi satt och lärde oss norska till halv 1. 
Rasmus (ledaren) kom vid 12 och kollade oss men vi gav honom chips så han stannade kvar och lärde sig norska han med, så jävla söt ledare.
Efter det gick jag och Jessica tillbaka till 157. 
trötta tjejer efter stranden. 
/LOUISE
Kommentarer
Postat av: Hanna

vad för hotell bodde du på på malta?:)

2012-07-22 @ 01:49:26
Postat av: irma

Åkte du med sts elr ef?? Vilket hotell bodde du på
?? Funderar på att åka till Malta nästa sommar och undrar om det vår mycket drickande?? Är inte så mycket för att dricka och festa stenhårt. Gillar att va på discon, men ubåt att dricka och sånt. Tacksam för svar:)

2012-07-25 @ 19:23:45
Postat av: Anonym

Vet hvem grannarne er !
Hur var dom der nede?:D

2012-08-02 @ 19:33:54

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL: (publiceras ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0